YouTube TV Yeni Kanal Eklemeleriyle Aylık Üyelik Bedelini 64,99 Dolara Çıkardı

YouTube TV, yeni bir fiyat artışı yaparak canlı TV yayın hizmetinde yerinden etmeyi amaçladığı kablolu TV hizmetleriyle daha da az rekabetçi duruma gelmiş durumda. Şirket, 30 Haziran’dan itibaren sunduğu hizmetin aylık 64,99 dolar olacağını açıkladı. Değişiklik, bu tarihten sonra mevcut üyelerin bir sonraki faturalandırma döngüsüne yansıtılacak.

Çıkış yaptığından bu yana YouTube TV birkaç fiyat artışı yaptı. 2018’de 5 dolarlık ilk artışını yapan şirket, geçen yılki önemli artışlardan sonra hizmetini 50 dolara kadar yükseltti.

YouTube TV, Mayıs ayında genişletilmiş dağıtım anlaşmasının bir parçası olarak yakında 14 tane daha ViacomCBS kanalı elde edeceğini duyurmuştu. Bunların arasında şu anda mevcut olan BET, CMT, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Network, TV Land ve VH1 gibi kanallar var. Böylece YouTube TV’nin temel paketi, 85’ten fazla kanal sunuyor.

Şirket – BET Her, MTV2, MTV Classic, Nick Jr., NickToons ve TeenNick dahil olmak üzere – aynı anlaşmanın bir parçası olan diğer kanalların da daha sonraki bir tarihte geleceğini belirtti.

YouTube TV, Mayıs ayında fiyatları artırma planlarını açıklamasa da; bu, temel paketine kanal eklediğini söyleyen bir hizmetten beklenilecek bir artış.

Ancak YouTube TV’nin yeni kanallar eklemesi, 2 milyon abonesinin bazıları tarafından her zaman hoş karşılanmıyor.

İnternet üzerinden canlı TV yayın hizmetlerinin orijinal vaadi; daha düşük bir aylık fiyatla daha az sayıda kanal, hatta bazen “a la carte” seçenekler şeklindeydi.

Sling TV, Hulu with Live TV, Philo ve benzer diğer hizmetler; kablolu TV ve uydu sağlayıcıları tarafından sunulan yüzlerce kanala kıyasla ayrılmış ve özel olarak seçilmiş kanal seçimleri sunuyor. Ancak lansmanlarından bu yana geçen yıllarda temel paketlerine daha fazla kanal ekleyerek ve fiyatları yükselterek, kablolu TV ve uydu sağlayıcıları ile aralarındaki farkı yavaşça kapattılar.

ViacomCBS kanallarına ek olarak YouTube TV, yakın zamanda Cinemax ve HBO Max dahil olmak üzere premium eklentiler de tanıttı.

Şimdi, tüketicileri fiyatlarıyla cezbetmeye çalışmak yerine YouTube TV özellikler setine odaklanıyor.

YouTube TV Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Christian Oestlien “Bu yeni fiyat, artan içerik maliyetini yansıtıyor ve içerik genişliğimizden canlı TV izleme biçimimizi değiştiren özelliklere kadar YouTube TV’nin tam değerini yansıttığına da inanıyoruz.” dedi. “YouTube TV, sınırsız depolama alanına sahip bir DVR’nin yanı sıra her biri kendine özgü önerileri olan altı hesap ve üç eşzamanlı yayın içeren tek yayın hizmeti. Her şey, sözleşme ve gizli ücretler olmadan YouTube TV’nin temel maliyetine dahil edildi.”

Şirket ayrıca YouTube TV kullanıcıları için daha esnek modeller geliştirmek için çalıştığını belirtti, ancak bunların ne olduğu veya ne zaman sunulacakları hakkında ayrıntı vermedi.

Etiketler