
Araştırma şirketi Antenna’nın verileri, ABD’de internet üzerinden yayın servisi abonelerindeki büyümenin 2023’te yarı yarıya azaldığını gösterdi; bu, sektörün kilit pazarındaki büyümenin sona ermiş olabileceğine dair bir işaret.
Premium abonelik kategorisindeki büyüme, 2022’deki %21,6’dan geçen yıl %10,1’e geriledi. Ancak genel büyüme dört yılda iki kattan fazla arttı ve bu da istikrarlı bir yeniden abonelik eğiliminin sinyalini veriyor.
Yayın (streaming) patlamasının başlangıcında şirketler, abone çekmek ve elde tutmak için içerik oluşturmaya para pompalamaya odaklandı. Müşteriler ayrıca pandemi sırasında sinemalara erişilemediği için evdeyken bu hizmetlere kaydoldu.
Ancak o zamandan bu yana ve geçen yıl Hollywood’daki çifte grevle birlikte şirketler içerik harcamalarını düşük tutarken aynı zamanda gelir elde etmek için reklam tekliflerini artırmanın yollarını arıyorlar.
Yayın devi Netflix, Comcast’in sahibi olduğu Peacock ve Paramount Global’in Paramount+’ı 2023 sonunda 242,9 milyona ulaşan toplam abonelikleriyle en fazla büyümeyi sağladı.
Raporda ayrıca yayın platformları arasında pazar payında bir değişiklik olduğu da belirtildi. 2019’daki aboneliklerin neredeyse yarısını oluşturan Netflix, şu anda pazarın dörtte birinden biraz fazlasını temsil ediyor.
Paramount+ toplam abonelik sayısında Disney+’ı geride bıraktı. Peacock ve Paramount’un pazar paylarında hafif bir artış görülürken Discovery+, Disney+ ve Hulu’da hafif düşüşler görüldü.
Antenna, yayıncılığın yeni bir aşamaya ulaştığını belirtti.
Önceki aşamada kitlesel bir izleyici kitlesinin ilgisini çekmek için abone elde etmeye (acquisition) aşırı odaklanılmıştı. Ancak artık en büyük oyuncuların bu ölçeğe sahip olması nedeniyle odak noktalarını abonelerini elde tutmaya (retention) kaydırmaları gerektiği belirtildi.