Paylaşım Ekonomisinin Önemli Oyuncusu TaskRabbit Satış İhtimalini Değerlendiriyor

Paylaşım ekonomisinin (sharing economy) veya “gig economy”nin en eski ve önde gelen startuplarından biri, kendini satma ihtimalini değerlendiriyor. Bir freelance çalışma pazaryeri olan TaskRabbit, muhtemel bir stratejik alıcıdan gelen teklif ile birlikte satışını gerçekleştirme ihtimali üzerinde duruyor.

TaskRabbit 2008 yılında kurularak değişik işleri kendi yerel part-time işçileri ile buluşturmak üzere yola çıktı. İlk zamanlarında şirket oldukça gevşek bir pazaryeri modeli olarak çalışıyordu; kullanıcılar yapılması gereken işleri ve bu işler için ödemeyi uygun gördükleri fiyatları listeliyor, “TaskRabbits” yani “görev tavşanları” da bu işler arasından seçim yapabiliyordu.

Zamanında bu oldukça özgün bir konseptti, ancak kısa bir süre içinde pek çok benzeri startup aynı iş modeli üzerinden çalışmaya başladı. Zaman içerisinde bu paylaşım ekonomisi firmaları kendilerini belli başlı iş türleri etrafında konumlandırmaya başladı ve pek çoğu ev iyileştirme ve temizlik hizmetleri almak için başvurulması gereken tek yer olma çabasına girdi.

Birkaç yıl daha geçti ve paylaşım ekonomisinin yarattığı heyecan ile birlikte gelen risk sermayesi de tükenerek TaskRabbit’in pek çok rakibi ya kapandı ya da çok cüzi miktarlara satılmak zorunda kaldı.

Şimdi ise Shasta Ventures, Founders Fund, First Round, Floodgate ve CollabFund gibi yatırımcılar tarafından yapılan toplamda 38 milyon dolarlık bir yatırımın ardından açıkçası TaskRabbit benzeri firmalara yatırım yapmak isteyenlerin sayısının az olduğunu söylemek mümkün.

Pekiyi şimdi ne olacak? Tüm göstergeler tamirat, renovasyon ve mobilya montaj hizmetlerinin milyar dolarlık bir iş haline geleceğini işaret ediyor. Bu yüzden de TaskRabbit’in bir alıcı veya birden fazla alıcı olması halinde satış ihtimalini değerlendirmesi oldukça olası.

Geriye kalan tek soru, bu alıcıların kimler olacağı ve bunun için ne kadar ödemeye razı olacakları.

Etiketler