Üretkenliği Artıracak 4 Öneri

Emlak yatırımcısı ve BiggerPockets.com Yöneticisi Brandon Turner, üretkenliği artırma konusunda hayatınızı değiştirecek 4 öneriyi Entrepreneur.com’daki köşesinde paylaştı. İşte Brandon Turner’ın üretkenlik üzerine yazdığı yazı:

Bu yıl benim için büyük bir yıldı. Gelirim 4 katına çıkarken iş yüküm azaldı ve yaptığım iş hayallerimden çok daha hızlı genişledi.

Sizinle hayatımın en güzel 12 ayını geçirmeme yardımcı olan üretkenlikle ilgili ipuçları paylaşmak istiyorum. Ayrıca bu ipuçlarını hayatınıza nasıl uygulayacağınızı ve 2016’yı nasıl şimdiye kadar geçirdiğiniz en iyi yıl yapabileceğini göstereceğim.

  1. Zaman Çizelgesi Oluşturun

Yapılacaklar listesi oluşturmanın bir zararı yoktur. Ancak neden pek çok insan upuzun bir yapılacaklar listesi hazırlar ve asla yazdıklarını yerine getirmez?

Bu yıl liste yapmanın yeterli olmadığı kanısına vardım. Asıl ihtiyacım olan bu işleri yapabilmek için hazırlanmış bir zaman çizelgesiydi. Bu konsept hem çok kolay hem de bir o kadar etkili. Daha önce denemediğinize pişman olacaksınız.

Yapmanız gereken tek şey bir yapılacaklar listesi hazırlamak ve bunu takviminize işlemek. İster online ister masanızda duran bir takvime işleyin listedeki her bir iş için belirli bir zaman belirleyin.

Ardından o zaman dilimine girdiğinizde dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin. Telefonunuzu kapatın ve e-postalarınızı kontrol etmeyin. E-postalarınızı “e-posta kontrolü zamanı”nda okumayı tercih edin.

  1. Önce Önemli İşleri Halledin

Günlük işleri yazdığımda işimi ileriye götürmek için mutlaka her gün yapmam gereken bir veya iki görev olur. Listede elbette sayısız görev oluyor. Ancak 1-2 tanesi diğerlerinden çok daha önemlidir.

Eskiden bu işleri geciktirirdim çünkü daha fazla emek gerektiren işlerdi. E-postalarımı kontrol eder, toplantıları ayarlar ve asıl yapmam gerekeni yapmadan önce bir sürü önemsiz işe odaklanırdım.

Sonuç olarak işimi ilerletmem için gerekli olan şeyleri yapmazdım ve kaydedilen büyüme oldukça yavaştı.

Bu yıl bir değişiklik yaptım. Öncelikle en zorlu işi yapmaya karar verdim. Benim için bu bir kitap yazmaktı. Her gün uyandığımda hiçbir şey yapmadan önce 1.000 kelime yazdım. Tam 100 gün içerisinde Aralık’ta satışa sunulan ” Kiralanabilir Varlık Yatırımı Kitabı”nın ilk taslağını hazırladım ve kitap yalnızca 10 gün içerisinde 150 bin dolarlık satış rakamına ulaştı.

Yapmanız gereken en önemli işe öncelik verirseniz günün geri kalanını da belirlemiş olursunuz ve işinizi inanılmaz bir hızda ilerletebilirsiniz.

  1. Aynı Anda Birden Çok İş Yaparken Dikkat Edin

Çoklu görev mantığı genel kanının aksine nadiren olumlu sonuç doğurur. Birden fazla işe odaklandığınızda her işi daha etkin bir şekilde yaparsınız. Beyniniz sürekli değişik görevler arasında gider gelir ve günün önemli bir kısmını kaybedersiniz.

Geçtiğimiz yıl aynı anda birden fazla göreve odaklanma konusuna temkinli yaklaşmaya ve bir kerede tek bir işe odaklanmaya karar verdim. Eşim benimle konuşurken elimdeki bilgisayarı bıraktım. Araç kullanırken mesaj yazmamaya karar verdim. BiggerPockets ekipleriyle Skype görüşmesi yaparken internet oturumunu kapattım.

Elbette hala çabalıyorum. Pek çok kişi için olduğu gibi sadece bulunduğunuz ana odaklanmak benim için de çok zor. Ancak bu yıl çoklu görevlerden mümkün olduğu kadar uzak duracağıma dair bir karar aldım ve bir şeye odaklandım.

Elbette sesli kitap dinlerken istisna yapabiliyorum. Sesli kitap veya yayın dinlemek hayatınızda yapabileceğiniz en güzel değişikliklerden. Ekstra zaman istemeyen bu yayınları araba kullanırken, spor yaparken, yemek pişirirken ve hatta uyurken bile dinleyebilirsiniz. Çoklu görevleri başarmak ve daha iyi biri olabilmek için en etkin yollardan biri.

  1. Her Şeyi Bir Süreç Haline Getirin

Hayatımın son 12 ayını en iyi tasvir eden kelimeyi bulmam gerekirse vereceğim cevap kesinlikle şu olurdu: Süreç

Bu yıl her şeyin bir tür süreç, yani bir sistem olduğunu düşünmeye başladım. Her şey belgelenebilen, tekrarlanabilir ve dışarıdan destek alınabilir bir süreçtir. İnternet seminerleri yapmak yerine bu yıl bu işi bir süreç haline getirdim ve 50’den fazla canlı emlak yatırımı internet semineri düzenledim. Her biri tamamen yeni seminerlerden oluşan bu dizi için haftada birkaç saat çalışmak yetti. Çünkü her şey sürecin bir parçasıydı.

Her şeyi bir süreç haline getirmenin en iyi taraflarından biri de işiniz için dışarıdan destek alabilecek olmanız. İnternet seminerleri üzerinde uzmanlaşmış bir sanal asistandan yardım aldım ve üzerimdeki iş yükünün %80’inden kurtuldum. Şimdi seminerleri kurmak, e-postaları yönetmek ve geri dönüş sonuçlarını takip etmek tamamen onun işi. Benim tek yapmam gereken orada olmak ve öğretmek.

İşte bu 4 madde 2015 yılını hayatımın en karlı yılı haline getirmemde bana büyük fayda sağladı.

Siz de Brandon Turner’ın önerilerini uygulayarak iş hayatında, başarıya giden yolda önemli mesafeler katedebilirsiniz.

MobildenAldim

Etiketler