McDonald’s geçen günlerde yaptığı açıklamada, dünyanın en büyük fast-food zinciri olarak daha geniş bir arzın test edilmesi için Beyond Meat tarafından yapılan vegan burgerlerin Kanada’daki testlerini genişleteceğini söyledi.
McDonald’s Güneybatı Ontario’daki 28 konumda bulunan “P.L.T.” hamburgerinin geçen yılın sonlarında başlayan 12 haftalık ilk testini 14 Ocak’ta toplam 52 konuma çıkarttı ve üç ay daha sürdürecek.
Analistler, rakip fast-food şirketleri ve bitki bazlı protein üreticileri; P.L.T.’nin, özellikle en büyük pazar olan ABD’de, geniş bir dağıtımı hak edecek kadar popüler olup olmadığı konusunda McDonald’s’ı yakından takip ediyorlar.
Restaurant Brands International Inc’s Burger King, White Castle ve Dunkin’ Brands Group gibi diğer zincirler zaten bitki bazlı et satmaya başlamış olsa da; McDonald’s’ın taahhüdü muhtemelen en büyüğü olacak ve bitki bazlı et hareketini ABD ana akımının merkezine koyacak.
Reuters’in açıklamasına göre Beyond Meat’in rakibi Impossible Foods, şu anda fast-food devini tedarik etme kapasitesine sahip olmadığı için McDonald’s ile anlaşma yapmaya çalışmayı bıraktı.
Ontario Test Süreçleri
Kanada gazetesi Financial Post’tan bir McDonald’s yöneticisine atıfta bulunan bir raporda, testin şirketin sandviçi kimin satın aldığını belirlemesine yardımcı olacak. Ancak şimdiye kadar P.L.T. doğru ada ve tarife sahip.
McDonald’s, ürün talebinin kentsel alanlarda daha yüksek olduğunu ve daha kırsal alanlarda restoranlara sahip bir franchisee’nin testin ikinci aşamasından çıktığını doğruladı.
London Ticaret Odası CEO’su Gerry McCartney, Güneybatı Ontario’nun, özellikle London ve çevresinin, uzun zamandır yeni ürünlerin test edildiği “Kanada’nın kobayı” olduğunu söyledi.
Yerliler ve uzmanlara göre, Toronto’nun yaklaşık iki saat güneybatısındaki bölge, farklı ama kazanması zor bir pazar olarak mükemmel bir demografik karışıma sahip.
Geleneksel olarak muhafazakar tarım ve sanayi alanlarıyla çevrili bir tarım topluluğu, Amerika Birleşik Devletleri’ne yakın ve daha liberal ceplere sahip bir kentsel çekirdeğe sahip.
Büyük bir üniversitenin yanı sıra Avrupa ve diğer ülkelerden birçok insanın yaşadığı bir yer. Hatta Kanada’nın Globally Local adlı ilk 24 saatlik vegan fast-food restoranı da bir övünç kaynağı.
UBS’in yapmış olduğu testler sonucunda, McDonald’s bazı satış noktalarında günde yaklaşık 100 hamburger satıyor. Aralık ayında UBS’in bu veriyi baz alarak belirttiğine göre; eğer P.L.T. ABD çapında 14.000 satış noktasında sunulursa, yıllık 250 milyon adetten fazla satışı olabilir.