Too Good to Go isimli Danimarka merkezli uygulama tüketicileri normalde büyük bir indirimle gözden çıkarılacak yiyecekleri satmak isteyen restoranlar ve mağazalarla buluşturuyor. Teklifler arasında her gün taze yapılması gereken unlu mamüller ve fazladan yiyecek hazırlayan büfe restoranlardan yemekler yer alıyor.
Uygulamayı kullanan müşteriler, yakındaki bir mağazada indirimli artakalan yiyecekleri sipariş edebiliyor ve ardından kapanış saatine yakın onları alabiliyor. Uygulamanın kayıtlı 25.000’den fazla farklı mağazası bulunuyor; %70’e varan indirimlerle yiyecekler sunuyor ve Avrupa ve İngiltere’deki 12 ülkede faaliyet gösteriyor.
Mağazalar aksi takdirde atılacak yiyeceklerden kazanç elde edebiliyorken, tüketiciler para tasarrufu sağlayabiliyor. Ayrıca bu uygulama, kısa süre önce pastaneler ve restoranların ötesine geçerek süpermarketlere genişledi. Bu, uygulamanın ölçeklenmesine ve insanlara daha ucuz market ürünleri ve hazır yemekler sağlamasına olanak veriyor.
Too Good to Go, inovasyonun dahil olan herkes için kazanç sağlayan bir durum yaratmaya nasıl yardımcı olabileceğinin bir örneği. Katılımcı mağazaların ve müşterilerin para tasarrufu yapmasına yardımcı olmanın yanı sıra, toplam yiyecek israfını azaltmaya da yardımcı oluyor. Ana zorluk ölçeklenmeye ilişkin olsa da daha fazla insanı indirimli yiyecek almaya ikna etmek de gerekli olacak. Bu, yiyecek israfını azaltmanın önemine ilişkin zihniyet değiştirmeyi de kapsayacak. Birleşmiş Milletler’e göre, üretilen tüm yiyeceklerin %30’u israf ediliyor.