Konferansın Üçüncü Oturumunda Eight Inc.’in Yöneticisi Steve Lidbury “Offline’dan Online’a Geçiş: Dijital Dünyayı Şekillendirmek” Başlıklı Sunumu ile Sahne Aldı

Konferansın üçüncü oturumunda Eight Inc.’in Yöneticisi Steve Lidbury “Offline’dan Online’a Geçiş: Dijital Dünyayı Şekillendirmek” başlıklı sunumu ile sahne aldı.

Steve Lidbury’nin sunumundan kimi bölümleri sizlerle paylaşmak istiyoruz:

  • “Eight Inc. olarak anlamlı marka deneyimleri tasarlıyoruz. Dünyada farklı sektörlerde, farklı ölçekteki şirketlerle çalışıyoruz.”
  • “Türkiye pazarında yaklaşık 15 aydır faaliyet gösteriyoruz. İstanbul’da ilk kez bulunmuyorum. Örneğin Akbank ile bir proje yürüttük. Türkiye pazarını tanıyoruz ve takip ediyoruz…”
  • “Eğer ilk olarak insana yönelik sonuçları göz önüne alırsak, en iyi ve en başarılı sonuçlara ulaşabiliriz. Bunu da bütünsel tasarım yaklaşımıyla yapabiliyoruz. Bütünsel tasarım; fiziksel, dijital ve insan alanının birleşimiyle oluşuyor. Bu üçünü uyumlu bir şekilde bir araya getirmek için çok yönlü deneyimler tasarlıyoruz…”
  • “Bu değişen bir dünya: daha küçük, daha hızlı, daha entegre, daha akıcı, daha kompleks, daha yıkıcı. Yıkıcı normalde kötü bir kelime gibi anlaşılsa da sektörler için böyle değil; hizmetler ve ürünler açısından bizlere yeni olasılıklar yaratıyor.”
  • “Kentleşme artık daha hızlı ve yoğun. Günümüzde dünyanın nüfusunun %50’si şehirlerde yaşıyor; Türkiye’de bu oran %75 seviyesinde. Yani nüfus kentte yaşıyor. Buna yönelik düşünmeli, bu insanların ihtiyaçlarına yönelik tasarımlar üretmeliyiz, onlar için doğru servisleri sunmalıyız, doğru inovasyonları yapmalıyız.”
  • “Teknolojiler sayesinde herkes her zaman bağlantıda.”
  • “Paylaşım ekonomisi ise bunlarla ilintili. Her gün daha çok hizmete ve inovasyonlara farklı erişimler sağlayan aktiviteler görüyoruz.”
  • “Bunların hepsi ile birlikte değişen bir dünyaya ve değişen bir kitleye sahibiz demek… İnanılmaz dinamik, sofistike, girişimci, dijital olarak bağlantılı… Bu nedenle düşünce şeklimizi bu insanların tutkularına, isteklerine göre değiştirmeliyiz. Akıllı markalar bu insanların değerlerine odaklanıyor.”
  • “Millennials çok önemli çünkü küresel nüfusun %27’sini oluşturuyor. Türkiye’de nüfusun %50’si 30 yaşın altında. Yani bu nüfus dünyanın en güçlü tüketici grubu.”
  • “Bu insanların gerçekten neye ihtiyacı var? Ne istiyorlar? Ne bekliyorlar? Kanalların içinde düşünmüyorlar. Bu nedenle kanal odaklı düşünceden, kanal bağımsız düşünceye geçmeli ve buna göre etkileşimleri, deneyimleri oluşturmalıyız.”
  • “Y neslinin %78’i ürünler yerine deneyimlere ödeme yapmak istiyor. Hayatlarında çok fazla ürün var ve artık üründen ziyade deneyim almak istiyorlar. Bu nedenle akıllı markalar nasıl deneyim yaratacaklarına yönelik düşünüyorlar. Yani başlangıç noktası ürün değil deneyim olmalı.”
  • “Bir de etkileşim isteği var bu insanlarda… Arkadaşları ve aileleri ile ortak deneyimlerin uzun soluklu iç mutluluklarına katkısı ürün satın almaktan çok daha fazla…”
  • “İnsanlar markalarla etkileşim kurmak istiyor. Katılmak istiyor, satın almadan önce…”
  • “Millennials; politik, ekonomik ve sosyal olarak markanın ne yaptığıyla diğer nesillerden çok  daha fazla ilgileniyorlar. Ürün satmaktan başka amaçlara sahip olan markalara ilgi duyuyorlar. Mesela hayır işlerine katılan markalar… Güzel bir amaca sahip olduklarına inandıkları markalarla etkileşim kurmak onları daha çok çekiyor.”

Steve Lidbury sunumunda ayrıca Eight Inc. olarak farklı ülkelerde, farklı markalar için gerçekleştirdikleri projelerin örneklerini dinleyicilerle paylaştı.

Etiketler