Seeker projesi, Fransa merkezli Le Club AccorHotels tarafından oluşturulan biyometrik bir program. Seeker, seyahat etmek istedikleri yeri tahmin etmek için potansiyel müşterilerinin biyometrik verilerini kullanıyor. Program, Kanadalı acente Cossette ve dijital deneyim yaratıcıları The Mill ile ortaklaşa oluşturuldu. Müşterilerinin ihtiyaçlarını daha iyi bir şekilde anlayabilen Seeker, kişiye özel lüks yolculuklar sunuyor.
Seeker, konukları interaktif bir duyu deneyimine davet ediyor; müşterilerin duyularını uyarırken, davranışsal ve biyometrik tepkileri hakkında veri topluyor. Bunların arasında EEG, kalp ritmi, galvanik deri tepkisi ve beyin aktivitesi ölçümü de bulunuyor. Seeker şu an çevrimiçi bir versiyonda mevcut. Müşterilere bir dizi soru sunuyor ve dürtüye dayalı tepkileri ölçüyor. Ayrıca kalp atışlarını takip etmek için webcam veya bir akıllı telefon kamerası kullanıyor. Program bu verilerden yola çıkarak müşterilerin tatil isteklerine daha derin bir bakış açısı sunan bir psikograf oluşturuyor; içe veya dışa dönüklüğe dayanan macera anlayışlarını ortaya koyuyor. Ayrıca, müşterilerin bir şirket tercihleri olup olmadığını öngörmesinin yanında ideal sıcaklık ve konumu seçiyor. AccorHotels, çevrimiçi versiyona ek olarak Temmuz ayının sonuna kadar otellerine Seeker kiokslarını yerleştirmeyi planlıyor.
Oteller, havayolu şirketleri ve acenteler tarafından sunulan birçok seyahat inovasyonu görüyoruz. Peki sizce şirketler müşterilerin isteklerini öngörmek için teknolojiyi kullanarak müşteri seyahat deneyimlerini nasıl geliştirebilir?