Wall Street Journal’ın Airbnb’nin HotelTonight’ı satın almak için görüşmeler yaptığını bildirmesinden yaklaşık bir ay sonra, bu görüşmeler sonuç buldu.
Airbnb, otellere ilişkin tekliflerini (mevcutta da otel konaklama fırsatları öneriyordu) geliştiren bir hareket olarak, bir uçtan diğer uca seyahat platformu oluşturmak için son adımını attı ve son dakika rezervasyon servisini satın aldığını açıkladı.
Daha önce Journal, Airbnb’nin bu satın alımı araştırdığını fakat otel rezervasyonu hizmeti alanındaki doğrudan rakibini yönetmeyi de düşündüğünü belirtmişti. Journal’a göre buradaki amaç, Airbnb’yi tam hizmetli rezervasyon şirketlerine daha doğrudan bir rakip olarak konumlandırmak için tekliflerini artırmak.
Şirket, satın alımla ilgili bir basın açıklamasında, belirli bir bölgedeki Airbnb evlerinin tamamen rezerve edilmiş olması durumunda, özellikle kullanıcıları için konaklama yeri bulma becerisini vurguladı.
HotelTonight’ın Airbnb’nin deneyimine, kültürüne ve topluluğuna uyup uymayacağı sorgulanıyordu- Airbnb yönetiminde böyle bir endişenin mevcut olduğu söyleniyordu – kurucu ortağı ve CEO’su Brian Chesky de bu konuda benzer şekilde düşünüyor.
Chesky, “HotelTonight’ın inanılmaz bir ekibiyle birlikte çalışarak, konuklara herhangi bir zamanda, her yolculukta benzersiz ve akılda kalıcı bir misafirperverlik sağlayan bir son dakika seyahat deneyimi sunacağız.” dedi. HotelTonight’ın kurucu ortağı ve CEO’su Sam Shank, hizmetin özellikle bağımsız ve butik otellere odaklanacağını belirtti. Anlaşmanın tutarı açıklanmadı.
Journal, Airbnb’nin halka arzının bu yıldan ziyade gelecek yıl gerçekleşmesinin daha muhtemel olduğunu bildirdi.