Tatil amaçlı konut kiralama şirketi Airbnb, Atina ve Barselona gibi turistlerin yoğun olduğu bölgelerde kısa dönemli kiralamaların giderek daha fazla mercek altına alınması sebebiyle uzun dönemli kiralama işini büyütmek istiyor.
CEO Brian Chesky Çarşamba günü geç saatlerde bir seyahat konferansında yaptığı konuşmada, şirketin 28 gün veya daha uzun süreli konaklamaları ifade eden uzun vadeli kiralama işini büyütmeye odaklandığını söyledi. Dünyanın dört bir yanındaki yerel yönetimler, tam zamanlı ikamet edenler için konut arzını artırmaya çalışırken kısa süreli kiralamaları kısıtladı.
Chesky, “30 ila 90 günlük konaklamalar, aylık konaklamalar, mevsimsel konaklamalar, bence bu büyük bir büyüme fırsatı.” dedi. Chesky, uzun dönemli kiralama rezervasyonlarının son birkaç yılda arttığını, pandemi öncesinde %13 ila %14 olan bu oranın şimdi şirketin işlerinin %17 ila %18’ine ulaştığını da sözlerine ekledi.
Şirket kısmen uzun vadeli kiralama ve deneyim işlerini genişletmeye odaklanırken, aynı zamanda Airbnb platformda ev sahibi olmak için zamanı olmayan ev sahiplerini, ev sahibi olmak isteyen ancak sitede listeleyecek mülkleri olmayanlarla eşleştirmek gibi yeni hizmetler de sunuyor.
Chesky dinleyicilere şirketin sponsorlu ev listelemelerini de milyar dolarlık bir gelir fırsatı olarak gördüğünü söyledi ve Uber ile rakip Booking Holdings’in iş modellerinden gördüklerine dikkat çekti.
Yunanistan ve İspanya, konut sıkıntısını gidermek amacıyla tatil amaçlı kiralamalara ilişkin düzenlemeleri sıkılaştıran son ülkeler arasında yer alıyor.