
2017’yi geride bırakmaya hazırlandığımız günlerde dijital ekosistemin kimi önemli isimlerinden 2018’e dair kısa görüşlerini ve dileklerini alarak sizlerle paylaşmak* istedik:
Berkin Toktaş; Revo Capital
“Bir sene daha bize kattığı anlarıyla bitiyor. Bazı anlar huzurlu, mutlu, enerji katan, bizi biz yapan; bazıları stresli, yorucu, enerji alan, bizi daha da biz yapan… Her takvim değişimi gibi bu takvimi de rafa kaldırırken bize bıraktığı izlere, öğrettiği derslere bakma vakti.
Girişimciler ve etrafındaki insanlar olarak, biraz alışkanlıktan, biraz dokumuzdan dolayı bu ülkenin zorluklarına takılmadan, geleceğe odaklandığımız bir 12 ay daha bize çok şey öğretti.
Yinelenen en önemli dersimiz şu: büyüyeceğiz… Birey olarak büyümeye devam edeceğiz, derimiz daha da kalınlaşacak; sokaktaki trafiğe, şehrin gürültüsüne, yenilenen modaya daha az kulak asmayı, ne olursa olsun biraz daha biz olmayı öğreneceğiz. Şirketler olarak büyümeye devam edeceğiz, çünkü tek yolumuz bu; kur farkına, rakiplere, yenilenen teknolojiye, değişen regulasyonlara derimiz daha kalınlaşacak; yenisini daha iyisini yapacak, büyüyeceğiz. Vizyonumuzu büyüteceğiz; Türkiye’deki başarılar değil, Türkiye’den çıkan global başarılar bizi mutlu edecek; dünyanın sınırlarını tüm politik, ekonomik, kültürel faktörlere rağmen daha görmezden gelip ilerleyeceğiz…
Büyümeye devam ederken kolumuzda, bacağımızda, kalbimizde, aklımızdaki tüm ağrılar büyümenin parçasıdır dediğimiz, durmadan devam ettiğimiz; hayatın tadını çıkarmayı hiç unutmadığımız, mutlu, umut dolu, ama her şeyden ama her şeyden önemlisi sağlıklı bir sene olsun.”
Emre Ekmekçi; Hepsiburada Ticari Grup Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi
“Başarıyla tamamladığımız bir yılı geride bırakarak, yüreğimizde yeni heyecanlar ve yeni umutlarla 2018’i bekliyoruz. Ne mutlu ki bu yıl da hep birlikte hedeflerimize ulaşarak sektörümüzde değer yarattık.
2017’de dijitalleşme her alanda etkisini daha belirgin bir şekilde hissettirirken biz de perakende sektörünün dijital dönüşümüne öncülük ederek tüm ekosisteme değer katacak inovasyonlar gerçekleştirdik. 2017, özellikle online alışveriş yolculuğunu müşteriye özel ve eşsiz kılan, gerçek zamanlı datalarla kendi kendine öğrenen ve problemin çözümünü optimize eden yapay zeka teknolojisinin yılı oldu. Yapay zeka, sektörü ve müşteri deneyimini bambaşka boyutlara taşımaya gelecek yıllarda da devam edecek. Biz, 2018’de de aynı heyecanla kendimizi geliştirmeye devam edeceğiz. Teknolojiyi kullanarak müşterilerimize iyi bir müşteri deneyimi yaşatmak, müşterinin sürekli değişen ihtiyacına anında yanıt verebilmek ve müşterinin beklediği kusursuz hizmeti sağlamak için bu yıl da hız kesmeden çalışacağız. Hepimiz için sevgiyi, mutluluğu, başarıyı paylaşarak çoğalttığımız bir yıl olsun. Saygı ve sevgilerimle.”
Fırat Kuruca; AvivaSA CEO
“Finanstan sorumlu genel müdür yardımcısı olarak bizzat kuruluşunda yer aldığım firmam AvivaSA ile ilgili, eskiden beri en büyük hayalim, şu anda iklim ve kültür değişikliği olarak tanımladığımız köklü bir dönüşüm sürecini gerçekleştirmekti. 1 Ocak 2017 itibarıyla başladığım CEO’luk görevimde, bu hayali gerçekleştirmek için, 2017’yi insana ve kültüre yatırım yılı olarak belirledik.
İklim ve kültür değişikliğini; başka bir ifadeyle, insana ve kültüre yatırımı, “Mutlu Çalışan, Mutlu Müşteri” mottosuyla özetleyebilirim. Öncelikle çalışanlarımızın daha fazla mutlu olmaları gerekiyor. Böylece, sadece hizmeti değil, duyguyu da müşterilerimize aktarabilirler. Müşterilerimizin AvivaSA’ya dair hissettiği duygu, bizim kültürümüzün yansıması ve yarınımızın garantisi demektir.
Geleceği, “Müşteri Odaklılık” ve “Dijitalleşme” olgularının şekillendireceğine inanıyorum. Müşteri odaklılık kavramı, artık şirketlerin büyümesi ve hatta hayatta kalması için olmazsa olmaz hale geldi. Günümüzü artık, insan odaklı bir dönem olarak bile tanımlayabiliriz. Yeni teknolojileri hızlıca adapte edip, müşterilerinin ve çalışanlarının hayatında fark yaratan şirketler öne çıkıyor artık. Sektörümüz yapısı gereği, bazı durumlarda 50-60 yıla uzanan müşteri ilişkilerinin kurulduğu; gelecek ve bugün güvencesi gibi hayati ihtiyaçlarla insan yaşamına dokunan, insanla iç içe bir sektördür. Geleceği şekillendirecek alanlardan biri dijitalleşme olsa bile; sadakat, güven ve iş yapma şeklinden kaynaklanan “tercih edilen kurum” olma gerçeği değişmeyecektir. Hatta belki de güven ve sadakate en çok dijital dünyada ihtiyacımız var.
Bu yıl ayrıca, “Yarın şimdiden güzel” mottomuzla yeni marka konumlandırmamızı hayata geçirdik. 2008 yılında hayata geçirdiğimiz “Geleceğini Biriktir” mottomuz sektöre iz bırakan, oldukça başarılı bir çalışma olmuştu. Ancak dünya değişiyor, tüketici ihtiyaçları ve beklentileri değişiyor, trendler değişiyor… Elbette böylesi bir geleceğe hazırlanma sürecinde, markanızı da buna göre konumlandırmak durumundasınız.
2017 AvivaSA’nın 10. yılı, ben de böyle anlamlı bir yılda CEO’luk görevimin ilk yılını tamamlamış bulunuyorum. Bu vesile ile yeni yılınızı kutluyor, yeni yılın hepimize sağlık, umut, başarı getirmesini diliyorum.”
Sinan Dumlu; Dell EMC Türkiye Ülke Müdürü
“2018 yılında da Türkiye’de bilişim sektörünün gelişeceğini öngörmek zor değil. Bununla birlikte bu gelişimi ortaya koyarken artık daha fazla robotlar ve insan ortaklığına doğru yol aldığımızı unutmamamız gerekiyor. Her işin daha iyi olması ve rekabet avantajı sağlaması için şu konu başlıklarına özellikle tüm CIO’ların dikkat etmelerini tavsiye ederim:
- Yapay zekâ ile birlikte iş yapış modelleri değişecek ve zaman alan işler çok daha kısa sürede yapılacak.
- Şimdiden etrafımızı saran nesnelerin IQ’su artarak tüm hayatımızı çevreleyecek.
- Artırılmış gerçeklik de artık genel geçer bir hal alacak.
- E-spordaki gelişim hızlanarak artacak.
- Bulut teknolojisinde bir sonraki adım olan mega bulut yolculuğuna geçiş başlayacak.
- Siber güvenliğin önemi yine artacak.
Herkese keyif dolu bir yıl dilerim.”
Soner Canko; Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü
“Bankalararası Kart Merkezi (BKM) olarak 27. yılımızı geride bıraktığımız 2017 yılı kartlı ödemelerdeki büyüme oranlarıyla da hepimizi sevindirdi.
2017 yılında kart sayılarımızdaki büyüme ile Avrupa’nın en büyük pazarı olma özelliğini sürdüren ülkemizde temassız ve mobil ödemeler çok hızlı büyümeye devam etti.
Ekosisteme katkı vermek ve tüm paydaşları bilinçlendirmek adına katkıda bulunduğumuz içerik odaklı girişimlerimiz FinTech Istanbul, StartupDostu ve SosyalUp ile bilgi paylaşımına odaklı yatırımlar gerçekleştirmeye devam ediyoruz.
BKM olarak geride bıraktığımız 2017 yılında BKM Express 1,5 milyon üyeyi geçti, hemen ardından Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY 1,7 milyon adet kartla cüzdanlarda yer aldı. Tüm bu gelişmeler bizleri oldukça heyecanlandırırken, 2018 için de her yıl olduğu gibi hedef yükseltmeye devam edeceğiz ve tabii altını çizerek belirtmek gerekiyor ki 2018’nin yeni teknolojiler ve yeni iş modellerine eğileceğimiz bir yıl olacağını söyleyebiliriz.
2018’de daha sık duymaya başlayacağımız Blockchain teknolojileri önümüzdeki yıl önemli gündem maddelerimizden olacak.
Yeni yılın ülkemiz ve sektörümüz için birçok yenilik ve farklılığın yaşanacağı, başarıların artarak devam edeceği verimli bir yıl olmasını umuyor, sağlık ve mutluluklar diliyorum.”
2018’in hepimize sağlık, mutluluk ve huzur getirmesini dileriz.
*Sıralama alfabetik olarak yapılmıştır. Bu yazı aynı zamanda AvivaSA Dijital Garaj‘da da yayınlanmıştır.