Domino’s ve Starship Technologies Bu Yaz Avrupa’da Robotlarla Pizza Dağıtacak

Bunu söyledik ve söylemeye devam edeceğiz – yemek dağıtım robotları geliyor! Bu sefer, sıcak pizzaları Domino’s müşterilerine götürecekler.

Teknolojiyle arası iyi olan pizza şirketi, 2015’te şoförsüz dağıtım robotlarıyla ilgili şaka yapmıştı. “Domi-No-Driver” kampanyasını hatırlıyor musunuz? Şimdi ise bu şakasını gerçekleştiriyor.  Domino’s, Starship Technologies ile bu yaz Hamburg’da “kişisel dağıtım cihazlarını” kullanmaya başlamak için bir ortaklık imzaladı. Her şey yolunda giderse, Domino’s ve Starship robot pizza dağıtımını Hollanda’ya da sunmayı planlıyor.

Starship’in cihazları, insansı bir bilimkurgu modelinden ziyade otonom bir yiyecek arabası görünümünde. Saatte 6.4 km hızla altı tekerleğin üzerinde geziniyorlar ve sadece 18 kg’ının biraz fazlasını taşıyabiliyorlar. Hamburg’da robotlar bir kilometre yarıçapında pizza teslimatı yapacaklar.

Starship, “profesyonel servis robotlarının” gelişmekte olan pazarında önemli bir rekabetle karşı karşıya. Rakiplerin çeşitliği Marble gibi startuplardan Boston Dynamics gibi yerleşmiş işletmelere kadar uzanıyor. Uluslararası Robotik Federasyonu (IFR), 2016 ve 2019 yılları arasında lojistik işletmelerinin hizmetlerini sunmak için en az 175.000 robot kullanmaya başlayacağını tahmin etmekte.

Skype’ın kurucularından Ahti Heinla ve Janus Friis tarafından 2014 yılında başlatılan Starship Technologies, geçtiğimiz günlerde ABD’de DoorDash ve Postmates’le yiyecek dağıtım ortaklığı imzaladı.

Birçok perakendeci ve restoran, robot dağıtım teknolojisinin nasıl şekilleneceğini ve ABD pazarında bu cihazların kullanımının kurallarının nasıl belirleneceğini görmek için bekliyor. Virginia ve bu hafta itibariyle Idaho, bugün robot ile dağıtıma izin vermekte. Diğer eyaletler ve ABD federal yasaları hala belirlenmedi.

Domino’s, @dominos’a pizza emojisi tweetlemek veya Domino’s DXP’nin “üst düzey pizza dağıtım aracı” sürücülerinden teslim talep etmek dahil olmak üzere pizza satın alımının teknolojili ve eğlenceli yollarını sundu. Yeni Zelanda’da Domino’s, Flirtey ile ortaklık kurarak dronelar ile dağıtıma da başladı.

Gerçekten de teknoloji Domino’s için uluslararası bir pazarlama hilesi (gimmick) haline geldi. Ancak bir sonraki lojistik teknoloji dalgasında neyin işe yarayıp yaramadığını öğrenmek, dağıtım yapan bir restoran zinciri için ciddi anlamda maliyet tasarrufları sağlayabilir. Sonuçta robotların bakıma ihtiyacı olabilir ama beklenmedik bir zamanda hastalık izni isteyemezler veya işverenlerle problem yaşamazlar.

Etiketler