Akıllı evlerin yeni cesur dünyasında Dyson, rekabete ayak uydurmanın bir yolu olduğunu düşünüyor: yapay zeka.
Teknoloji devi İngiliz şirketi, Singapur’da yeni bir araştırma tesisi kurmak için 412 milyon dolar yatırım yaptı ve bunu “her şeyin otomatik” olacağı bir gelecek için önemli bir adım olarak görüyor.
Büyük Singapur tesisi geçtiğimiz günlerde duyuruldu.
Kurucusu Sir James Dyson lansman etkinliğinde, “Hemen hemen her ürün yapay zeka, aydınlatma, arındırma, temizlikten faydalanabilir – bir odada gördüğünüz her şeyin yapay zekaya ihtiyacı var.” dedi.
Dyson şimdiden, bağlantılı ev konusunda bir şeyler yapmaya başlıyor. Geçtiğimiz yıl, bir uygulamayla bağlantılı hava arıtma cihazı ile Nesnelerin İnterneti’ne ilk girişini yaptı.
Nesnelerin İnternet’i, web bağlantılı ürün ve nesneler anlamına geliyor. Bunları nasıl kullandığınız hakkında veriler topluyor, alışkanlıklarınızı öğreniyor ve genellikle bir uygulamaya veri sağlıyorlar.
Ancak Dyson’ın hedefi bundan öteye geçiyor.
Dyson, “Bence bir cep telefonu tutmak ve cihazları bir uygulama aracılığıyla kontrol etmek istemiyorsunuz. Benim hayalim, her şeyin otomatik olması ve sizin tercihlerinize göre kendini ayarlayabilmesi.” diyor.
Dyson’ın, yüz ve ses tanıma özelliği ile kullanıcıyı tanıyarak sıcaklığı ve hızı kullanıcının belirli tercihlerine göre ayarlayabilen yeni ev aydınlatma ve fan sistemleri için deneme süreci başladı bile.
Şirketin COO’su Jim Rowan, “Işığı ele alalım… Bir akşam eve geldiğinizde yüzünüzü ve sesinizi tanıyıp bioritminize yanıt vermesi gayet mantıklı.” diyor.
Eninde sonunda şirketin yapay zeka teknolojileri, onun robotik ve makine öğrenimindeki gelişmelerinde eriyecek ve onlarla birleşecek.
Dyson’a göre, robotik üzerine yaptığı çalışmaları, ilk Dyson 360 derece robotik elektrikli süpürgesinin piyasaya sürülmesinden yaklaşık 20 yıl önce başladı.
Hayali? Robotların yeni özellikler keşfedip öğrenebilmesi. Şirket, robotlara yapacakları her şeyin öğretildiği bugünün teknolojisine kıyasla gerçek “zekanın” bu olabileceğini düşünüyor.