İş Günlerinizde Mutlaka Yapmanız Gereken İlk 4 Şey

verimlilik-uretkenlik-mail-is-hayati-verimli-calisma-digitaltalks

Elana Gross’un Levo League’de yayınlanan makalesi, gün boyu daha verimli çalışmak isteyenler için altın değerinde tavsiyeler içeriyor.

Hiç öğle vakti olup da yapılması gerekenler listenizden henüz hiçbir şeye tik atmadığınızı fark ettiğiniz oldu mu? Bu görevlerle güne üretken bir adım atın.

Geçenlerde bir saat daha fazla çalışmam gerekiyordu. Aklımda tek bir hedef vardı; dünya hakimiyeti ve erken sabah verimliliği. Kahve yaptım, e-posta kutumu açtım ve sonra fark ettiğim ilk şey öğlen olmuştu. Gün nereye gitti? Ve daha da önemlisi, neden bir şey yaptığımı göremedim? Elbette posta kutumu temizledim; ancak yapılacaklar listemde herhangi bir şeye tik atamadım.

Benim cansız sabahımdan sonra biraz araştırma yaparak iş günümün ilk saatini doğru değerlendirmenin yollarını araştırmaya karar verdim. Küçük bir uygulamadan sonra bu konuda düşünceli olduğunuzda nasıl üretken olabileceğinizi öğrendim. Bu yüzden bir kahve yapın ve bu 4 şeyi sabah rutininize süresiz olarak dahil edin;

1-“Eat The Frog” Yani En Kötüden Başlayın

Mark Twain’in söylediği gibi, sabah ilk iş eğer canlı bir kurbağa yemeniz gerekiyorsa, en azından günün devamında daha kötü bir şeyle karşılaşmayacağınızı bilirsiniz. Yani bu soya sütlü latte’nizi bir kurbağa ile değiştirmeniz demek değil, sadece ilk olarak en önemli görevi yapmak demektir. Çalışmalar gösteriyor ki en büyük iradeyi sabah gösteriyoruz, bu yüzden motivasyon için hazırlığınızı yapın ve böylece erkenden ve canlı bir biçimde en önemli görevinizin üstesinden gelin.

2-Kırmızı Bayraklı E-Postaları Tarayın

Verimlilik uzmanları sabahınızı sadece e-posta okuma ve yanıtlama ile geçirmemenizi önerir.  Birinci elden öğrendiğime göre bu, sabah verimli çalışma niyetinizi biraz raydan çıkarabilir. Sabah neyin halledilmesi gerekiyorsa ona odaklanın, insanların sizden beklediği küçük şeylere değil. Günlük hedefinizi etkileyecek ölçüde büyük önem taşıyan bir şey olup olmadığını anlamak için e-posta kutunuzu tarayın ve her şeyin rayında olduğundan emin olun. “Never Check Email in the Morning” kitabının yazarı Julie Morgenstern’in Huffington Post’a dediği gibi; “Bu istekler ve bu durdurmalar ve bu beklenmedik sürprizler ve hatırlatmalar ve sorunlar hiç bitmez… Minimum 59 dakikadan az bir süre bekleyemeyecek çok az şey vardır.” Yani gün boyunca daha verimli olmak istiyorsanız, sabahları mail kutunuzdan uzak durun. Gerçekten.

3-Yapılacaklar Listenizi Yarıştırın

Yapılacaklar listesini düzenlemek, sizin için listeye yeni bir şeyler eklemek gibi gelebilir; fakat bunu yapmak demek, o altın “kapanış süresi” için bir pusula oluşturmak demektir. Yapılacaklar arasında hangisinin daha önemli olduğuna nasıl karar veriyorsunuz? Zaman yönetimi ve verimlilik uzmanı Laura Vanderkam’ın tavsiyesini kullanın ve kendinize hızlıca şu 5 soruyu sorun; Asıl hedef için bir adım ilerleme sağlar mı? Patronunuz, bunun çok önemli olduğunu söyledi mi? Size para kazandırıyor mu? Zihinsel yükünüzü hafifletiyor mu? Sadece bugün yapılabilir mi? Listeniz bir kez organize olduğunda büyük görevleri küçük parçalara ayırarak kolaylıkla tamamlayabilirsiniz.

4-Ekibinizle Bir Arada Olun

Küçük; ama etkili; İş arkadaşlarınıza sabah günaydın, merhaba deyin. Bu sadece güne iyi başlamanızı değil, aynı zamanda öğleden sonra olası bir ‘yangında’ yangın söndürme konusunda yardıma ihtiyacınız varsa size yardım edecek çok daha fazla iş arkadaşınız olmasını sağlar.

Ve sonunda; daha verimli bir gün için bunları yapın; kahvenizi hazırlayın, metaforik bir kurbağa yiyin ve çalışmaya başlayın.

Etiketler