
Kopenhag’ın bisiklet ve yaya odaklı altyapısı, orada yaşamayan birisine alışılmadık gelir. Yeni Copenhagen Gate ise, orada yaşayanlara bile sıra dışı gelecek bir proje. Bu proje yerden 64 metre yükseklikte bir yaya ve bisiklet köprüsünü içeriyor. Bu köprü, liman olarak görev yapan koyun iki yakasındaki gökdelenlerin arasında yer alacak.
2008 yılında mimar Stephen Holl tarafından dizayn edilen proje, ekonomik sorunların hafiflemesi ile yeniden canlandı. 2016 yılında başlanacak inşaat, köprüyü destekleyecek iki yeni kuleyi de içerecek. Gate L adı verilecek denize en yakın kule, kafeler, restoranlar ve açık hava alanları içerecek. Köprü, iki bina arasında kablolarla asılı şekilde duracak ve tam ortada kırılmış gibi bir görüntü verecek. Böylelikle estetik bir görüntü sunulacak ve kara yolu köprüsü ile yapılamayacak bir mimari gerçekleştirilmiş olacak.
Her iki binada yayaları ve bisikletçileri taşımak için asansörler bulunacak. Projenin tasarımı çılgın ve uygulaması imkansız gibi gelebilir. Ama bu tip bir projenin ortaya çıkış nedeni, tüm dünyada olduğu gibi bürokrasi ve resmi düzenlemeler. Copenhagenize blogundan Mikael Colville-Andersen; kurallara göre Kopenhag’da toplu taşımaya 500 metreden uzakta konut konumlandırılamadığını belirtiyor. Oysa projenin yapılmasının planlandığı koyun bir ucundan diğer ucuna gidiş 2.2 km. mesafe ediyor. Yani o bölgedeki evler bu mesafenin dışında kalıyor. Bu durum, bir bisiklet köprüsünün yapılması ihtiyacının nereden geldiğini açıklıyor. Projede köprünün yüksek olmasının nedeni ise, altından gemi geçecek olması.
Mikael Colville-Andersen blog yazısında onlarca yıldır kullanılan başka çözümlerin olduğuna değiniyor ve eleştirilerini dile getiriyor.
Bakalım zaman ne gösterecek ve bu parkur Kopenhag’ta inşa edilecek mi?