
Snapchat’in ana şirketi olan Snap Inc’in hisselerinde, şirketin sıfır gelir artışı tahmini sonrasında 21 Ekim Cuma günü yüzde 30’dan fazla düşüş kaydedildi. Reklama bağımlı sosyal medya sektörü için alarm zillerinin çalmasına neden olan düşüş ile şirket hisseleri, pandemiden bu yana en düşük seviyesine ulaştı.
Pandemide artan kullanım oranları ve gelirler sonrasında yaşanan kullanıcı sayısındaki düşüş, küresel çapta yaşanan ekonomik darboğaz ve daha pek çok sebep, sosyal medya platformlarını ciddi anlamda etkiliyor.
Pandemi sonrasında azalan tüketici talebine yanıt olarak markalar, pazarlama ve reklam bütçelerini kestiğinden dijital reklam endüstrisi zor zamanlar yaşıyor. Popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Snapchat’in ana şirketi Snap hisselerinde yaşanan düşüş sektördeki korkuları alevlendirdi.
Analistler Snap hisse fiyatları hedefini düşürmek için acele ederken Morgan Stanley Snap için fiyat hedefini Wall Street’in en düşük seviyesi olan 7 dolara indirdi. Şirket hisseleri erken işlemlerde 2019’un başından bu yana gerçekleşen en düşük seviyeyi gördü.
Bokeh Capital Partners’tan Kim Forrest, “Bu gerçekten de uyarı niteliğinde. Reklamcılar, daha küçük platformlarda harcama yapma isteksizlikleri nedeniyle halihazırda bir durgunluk döneminde olduğumuzu gösterebilir.” dedi.
Apple’ın Gizlilik Ayarları Değişikliği Snap’i Kötü Etkiledi
Dijital reklam şirketlerinin yılın başından bu yana, TikTok’un yoğun rekabeti ve Apple’ın kullanıcıların veri izlemeyi devre dışı bırakmasına olanak tanıyan iOS gizlilik değişiklikleri sebebiyle yaklaşık 1 trilyon dolar değer kaybettiği belirtildi.
Geçtiğimiz perşembe günü son çeyrek için düşük gelir artışı bildiren Snap, genelde artan hareketlilik ile ilişkilendirilen yılbaşı öncesi tatil dönemi için de gelir artışı beklemediğini duyurdu.
Reklamcılar, gençler ve genç yetişkinler arasındaki popülaritesinden dolayı Snap’in sosyal medya platformu olan Snapchat’e oldukça güveniyordu. Ancak Apple’ın gizlilik değişiklikleri Snapchat’teki reklam izlenmelerini ve ölçümleri ciddi anlamda zorlaştırdı. Bu durum büyük markaların reklam harcamalarını daha fazla kullanıcıya ulaşan daha büyük platformlara kaydırmasına yol açtı.
Bernstein analisti Mark Shmulik, reklamverenlerin tüketici analizlerini izleyerek Google ve Meta gibi daha büyük platformlara öncelik verdiğini ve küçük deneysel platformlardaki harcamalarını azaltıldığını belirtti.
MKM Partners analisti Rohit Kulkarni ise Snap hisselerindeki düşüşle ilgili olarak, “Snap’in önümüzdeki altı ila dokuz ay boyunca kendi kaderini kontrol etmekte zorlanacağına inanıyoruz.” dedi.