Alman cilt bakımı ürünleri üreticisi Beiersdorf, plastik tüketimini yavaşlatmak, azaltmak ve bir noktada tamamen bitirebilmek için bir proje başlattı.
Beiersdorf’un en büyük markası NIVEA, duş jellerinin yeniden doldurulabileceği ilk istasyonları kullanıma açtı. Hamburg ve Ettlingen’deki seçili DM marketlerinde yer alacak ilk prototipler yeniden kullanılabilir şişe konseptinin nasıl yürütülebileceğini araştıracak. Bu prototip Beiersdorf’un küresel ambalajlama ve ar-ge birimleri tarafından tasarlandı, geliştirildi ve üretildi.
Beiersdorf’un kıdemli formül geliştiricisi Caroline Zia, “Bütüncül bir çözüm üretebilmek için öncelikle tüketicilerin deneyimini anlamamız ve tanımlayabilmemiz gerekiyordu.” dedi. “Yeniden dolum yeni bir konsept olmamasına rağmen kişisel bakım kategorisi bu teknolojileri henüz yaygın olarak kullanmıyor. Hem tüketici için hem de sürdürülebilirlik açısından en iyi senaryoyu belirlememiz gerekiyordu. Böyle bir konsept için her formül uygun olmazdı. Üreteceğimiz formüller yeniden dolumun getireceği yüke dayanabilmeliydi ve bunun için ürünleri dikkatle seçmeliydik. Bunun yanında, prototip makineler ekstra temizlik protokolleri için programlanmalıydı. Bu şekilde birden fazla doldurma döngüsünü garanti edebilir hem de güvenlik ve sürdürülebilirlik kriterini sağlayabilirdik.” dedi.
Beiersdorf’un paketleme departmanındaki konsept tasarımcısı Marta Suslow makinenin üretimi hakkında, “Bir sonraki adım olarak makinenin endüstriyel tasarımının tamamlanması gerekiyordu. Tasarım yönünde olasılıkları belirledik ve mağazanın iç mekanının gerekliliklerine göre konseptte ince ayarlar yaptık. Temel amacımız kendine özgü ve kolay bir kullanıcı deneyimi yaratabilmekti. Örneğin kullanıcılara görsel destek sağlaması için ışıkları kullanmaya karar verdik. Yeniden dolum şişelerinin her biri dolduğunda veya barkod etiketleri basıldığında makinenin içine eklenmiş LED ışıklar kullanıcıya geribildirim verecek. 3D tasarımın ötesinde makinenin de tasarlanması gerekiyordu.” dedi.
Beiersdorf’un ambalajlama prototipi uzmanı Bernhard Felten, “Zaman ve bütçenin kısıtlı olması sebebiyle başlangıçta aklımızda olan pek çok özelliği dışarıda bıraktık ve en uygulanabilir ürünü ortaya çıkardık. Yine de kontrollü dolum, QR/barkod okuyucu , formül seçimi ve yeniden dolum döngüsü, komplike pompalar, renkleri değişen ışıklar, etiket yazıcısı gibi tüm gerekli fonksiyonları yapıya eklemeyi başardık. CE sertifikası aldığımız ürünümüzle müşterilerimiz için kolay ve güvenli yeniden dolum deneyimi sağlayacağız.” dedi. Felten, “Prototip çalışmasından 3D baskı teknolojisiyle katmanlı üretime adım atabildiğimiz için özellikle heyecanlıyım.” diye ekledi.
Suslow sürdürülebilirlikle ilgili bir diğer noktayı vurguladı: “Sürdürülebilirlik açısından yeniden doldurulabilir şişeler için geri dönüştürülmüş PET şişeleri kullanmaya karar verdik. Bu sayede, tüketici sadece yeniden kullanılabilirlik konsepti hakkında bilgi sahibi olmakla kalmayıp geri dönüşüm zincirinin bir parçası olacak.” dedi.
Bu projenin test aşaması 6 ila 8 ay arasında devam edecek. Test aşamasındaki temel hedef, tüketici kabullenmesi, tedarik zinciri ve kullanılabilirlik (usability) hakkında bilgi edinmek. Laboratuvar yöneticisi olarak bu projeye dahil olan Koushik Sreedhar, “Tasarım, kullanışlılık ve sürdürülebilir marka deneyimine dair mümkün olduğunca çok geribildirim almak istiyoruz ve tüketici katılımının yüksek seviyede olacağını umuyoruz.” dedi.