Netflix’in Hindistan’da Başarı Elde Etmek için Son Hamlesi: Hintçe Dil Desteği

1,3 milyar nüfuslu Hindistan’ın sadece %10’unu İngilizce biliyor. Şimdilik, ülkede faaliyet gösteren çok sayıda şirket hizmetlerini sadece İngilizce sunuyor. Bu şirketlerden biri olan Netflix, geçtiğimiz günlerde dil bariyerini kırmayı hedeflediklerini açıkladı.

Amerikan on-demand video yayın devi Hindistan’da yarım milyardan fazla insan tarafından konuşulan Hintçe için platformlarında dil desteğini sunacaklarını duyurdu. Kayıt ekranı, koleksiyon, özet, arama çubuğu ve ödeme gibi alanlar dahil olmak üzere Hintçe tüm platforma entegre edilmiş durumda. Aboneler, hoş geldiniz kısmındaki “Profil Yönetimi” kısmından Hintçeyi seçebiliyor.

Netflix Hindistan’da içerikten sorumlu başkan yardımcısı olan Monika Shergill konu ile ilgili şu cümleleri paylaştı: “Mükemmel bir Netflix tecrübesi mükemmel bir içerik oluşturmak kadar önemli. İnanıyoruz ki yeni kullanıcı ara yüzü Hintçeyi tercih edenler için Netflix’i daha ulaşılabilir yapacak ve onlara daha iyi uyuyor.”

Netflix’in küresel anlamdaki rakipleri olan Amazon Prime Video ve Disney+ Hotstar da, ikincisi kısıtlı kapasitede de olsa (örneğin, özet kısmında sağlamıyor), Hintçe dil desteği sağlıyor.

Hintçeye gösterdikleri ilgi de Netflix’in Hindistan’da gördüğü ilgiye olan inancını iyi bir şekilde ifade ediyor. Çoğu uluslararası firma İngilizce’nin ortak dil olduğu şehirlere tamamen eriştikten sonra servislerini Hindistan için yerelleştirmeye sıcak bakıyor.

Facebook ve Google, her biri Hindistan’da 350 milyondan fazla insana ulaşmış iki şirket, uzun zamandır servislerinde Hintçe ve çeşitli yerel Hint dilini destekliyor. Amazon, uygulamasına 2018’de Hintçe dil desteğini ekledi ve geçtiğimiz yıl Alexa için de bu desteği eklediklerini duyurdu. Haziranda, şirket satıcıların platformlarına kaydolurken veya hesaplarını yönetirken Hintçe dilini kullanabileceklerini duyurmuştu.

Flipkart geçen sene kendi platformu için Hintçe desteğini duyurmuştu ve bu yılım haziran ayında üç yeni yerel dili daha eklemişti.

Hintçe desteği, ülkedeki aboneleri çekmek için Hindistan’da üç düzineden fazla isteğe bağlı video yayın hizmetiyle rekabet eden Netflix’in en son çabası. Şirket geçtiğimiz yıl da platformunun, ortalamada bir insanın yılda 2.000 dolar kazandığı Hindistan’da daha çok insan tarafından satın alınabilir olması için yeni çözüm yolları geliştiriyordu.

Önceki sene, Netflix sadece mobil cihazlarda kullanılabilen ve ayda 3 dolardan daha az tutan bir plan sunmuştu. Şu an da bütçe dostu olan en az bir abone planı daha için de testlerin sürdüğü biliniyor. 2018 yılının ilk aylarında Hindistan’da gerçekleşen bir etkinlikte, Netflix’in kurucu ortağı ve eş CEO’su Reed Hastings, şakayla karışık da olsa Hindistan’ın eninde sonunda Netflix’e 100 milyondan fazla abone sağlayacağını söylemişti.
Şirketin o günden beri olan hamleleri, Netflix’in buna inandığını destekler nitelikte.

Geçtiğimiz yıl Netflix, Hindistan için 2020 yılının sonuna kadar 420 milyon doları prodüksiyon ve lisans içeriği  için tahsis edeceğini söylemişti. Geçtiğimiz ay da ilerleyen birkaç ay içerisinde 17 orijinal şov ve filmi yayınlamayı planladıklarını açıklamıştı.

Etiketler