Uber Eats’in Yeni Grup Sipariş Aracı İş Yemekleri İçin Çekici Olabilir

Uber Eats sonunda yemek siparişi platformuna grup siparişleri getiriyor, dostların veya iş arkadaşlarının daha büyük bir siparişin parçası olarak kendi yemeklerini seçme konusunda bireysel sorumluluk almalarına izin veriyor.

Bu hamle on milyonlarca kullanıcısı arasında popülerlerini artıracağını gösterse de, Uber aynı zamanda yemek dağıtım hizmetini iş dünyasına sokmak için zorluyor ve bu da grup siparişinin özellikle büyük bir zorunluluk olduğunu kanıtlıyor. Nitekim Uber Eats for Business, şirketlerin çalışanlarının yemek harcamalarını merkezi bir panodan yönetmelerine yardımcı olmak amacıyla geçen yıl piyasaya sürüldü, ancak çalışan gruplarının toplu olarak sipariş verebilmesi için bir özellik içermiyor.

Bu özellik şu şekilde çalışıyor: İlk sipariş veren kişi menüdeki “Grup Siparişini Başlat” düğmesine basıyor ve ardından birlikte yemek yemek istediği kişilerle bağlantısını paylaşıyor. Daha sonra her birey kendi yemeğini seçiyor (yalnızca aynı restorandan sipariş verebilirler) ve siparişi başlatan kişi ödemeyi tamamlıyor.

Rekabet

Uber, piyasadaki kayıpları azaltmak için mücadele ederken; Uber Eats en hızlı büyüyen birimi; geçen yıl %64 oranında büyüyen satış hacmine ve 90 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan bir müşteri tabanına sahip. Ancak grup siparişi zaten rakiplerinin temel bir hizmeti.

Postmates de birkaç ay önce benzer bir grup sipariş özelliği sunarken, DoorDash bunu yıllardır sağlıyor. Grubhub işletmeler için benzer bir özelliğe sahip, ayrıca her kullanıcının ayrı olarak ödeme yapmasına izin veren bir deneyim sunuyor.

Aslında bu Uber Eats’in yeni grup sipariş özelliğinde eksik olan çok önemli bir detay; ayrı ödeme yapma özelliği büyük bir rahatlık olurdu. Fakat bu muhtemelen gelecekte görebileceğimiz bir şey.

Etiketler