Mastercard, yeni metinsiz logosundan sonra ses markalaşmasına yöneliyor. Geçtiğimiz Cuma günü Mastercard, marka cıngılına yeni bir anlam katan sözsüz bir melodiyi, başka bir deyişle sonik marka kimliğini lanse etti.
Bu yeni eser, Mastercard’ın çeşitli uzunluklara ve farklı enstrümanlara uyarlayacağı 12 saniyelik bir melodi. Marka, Linkin Park’ın üyesi Mike Shinoda ile birlikte geliştirilen melodiyi; bekleme müziği, zil sesi ve mağazalardaki POS (Point of Sale) kabul sesi gibi şeyler için kullanmayı planlıyor.
Mastercard’ın pazarlama ve iletişimden sorumlu tepe yöneticisi Raja Rajamannar, “Ses, marka kimliğimize yeni ve güçlü bir boyut katıyor.” diyor.
Bu yeni ses, markanın geçtiğimiz ay piyasaya sunduğu sözsüz bir logoyu kapsayan Mastercard’ın özüne dönüşünün bir parçası. Bununla birlikte Rajamannar daha önce müşterilerin daha küçük ekranlara yönelmesinden dolayı marka logolarına ilişkin alanın azaldığını belirtmişti.
Benzer şekilde Mastercard başka bir trendi de dikkate alıyor: ses ticaretinin (voice commerce) artan popülaritesi. Markanın geçtiğimiz yıl bahsettiği bir rapora göre, strateji danışmanlığı şirketi OC&C Strategy Consultants, 2018 yılında 2 milyar doları gören ses alışverişinin 2022 yılında 40 milyar doları bulacağını öngörüyor. Birçok marka, Amazon’un Echo’su ve Google Home’un öne çıktığı bir dönemde ses stratejilerini değerlendirmeye başlıyor. Burger King’in iki yıl önce Google Home’dan yanıt almak için bir TV reklamı kullanması büyük ilgi görmüştü. Uzmanlar, markaların çekici cıngıllar geliştirirken ses DNA’larını belirlemeleri gerektiğini söylüyor.
Mastercard, müzik sanatçısı Camila Cabello’nun olduğu bir pazarlama kampanyasıyla yeni ses sunusunu tanıtmayı planlıyor. Ayrıca, perakendeci Fred Segal’ın Los Angeles mağazasında bulunan Mastercard Sensory Lab’de bu sesi tanıtacak.