Starbucks, UberEats ile ABD’de Dağıtımını 2.000 Mağazaya Genişletiyor

Sabah kahvesini içmek üzere evinden dışarı çıkmaktan rahatsızlık duymayanlar için iyi, baristalar için ise kötü bir haberimiz var. Starbucks, Uber Eats ile dağıtım ortaklığını ABD’deki 2.000 mağazaya daha genişlettiğini duyurdu ki bu sayı ülkedeki Starbucks dükkanlarının dörte birine tekabül ediyor. Starbucks Delivers adı verilen hizmet, Eylül ayından beri Miami, Tokyo ve Çin’deki birkaç şehirde pilot program olarak faaliyet gösteriyor. Starbucks, bu hizmetini önümüzdeki yıldan başlayarak ABD’de yedi metropol alana genişleteceğini söyledi.

Starbucks, 2015 yılından beri Postmates aracılığıyla teslimatlar gerçekleştiriyor fakat şirket, yeni girişiminin Çin’deki Starbucks Delivers deneyiminden öğrendiklerinden çok daha faydalanacağını belirtiyor. Şirket, Alibaba’nın Ele.me’si ile üç ay önce program başlatıldığından beri teslimat kapasitesini 20 şehirde 2.000 mağazaya genişlettiğini belirtiyor.

Çin’deki Starbucks Delivers deneyimi, sıcak ve soğuk içecekler için damlatmaz kapaklar, kurcalanmaya dayanıklı ambalaj mühürleri, içecekleri sıcak tutan kaplar ve özel Ele.me dağıtıcıları (delivery riders) ile özelleştirildi. Ayrıca sipariş sistemi, teslimat sürecini hızlandırmak için en yakın Starbucks konumundan teslimat yapıyor. Umuyoruz ki Starbucks’ın Çin’de Alibaba ile olan ortaklığının bu başarısı, ABD’deki Uber Eats ortaklığına da yansır. 

Etiketler