Nakliyatın Daha Kolay Olması İçin Tide Deterjan Bir Kutu İçinde Geliyor

Ana şirketi Procter & Gamble’ın çevrimiçi teslimatlara uyum sağlama çabasının bir parçası olarak Tide çamaşır deterjanı yakında bir ayakkabı kutusuyla gönderilecek.

P&G, yeni “Tide Eco-Box”u piyasaya sundu. Deterjan için döndürülerek açılma özelliği, bir çekme standı ve bir ölçüm kabı içeriyor. Normal Tide’dan daha az su içeren sıvı formülü, kapalı bir torba içinde yer alıyor.

Bu versiyon, mukavva kutunun veya hava baloncuklu paketin ilave katmanlarına ihtiyaç duymadığından dolayı 150 onsluk (4,44 litre) bir Tide şişesinin nakliyesinde kullanılandan daha az plastik kullanmaya olanak tanıyor. Daha hafif ve teslimat kamyonunda daha az yer kaplıyor – P&G’nin teslimat maliyetlerinden tasarruf etmesini sağlıyor.

Pazar araştırma şirketi Mintel’in küresel ambalaj müdürü David Luttenberger, “Boyutu, e-ticaret tedarik zinciri için mükemmel.” diyor. “Hemen hemen her tüketici için alması ve açılış özelliklerini kullanması kolay.”

Tide Eco-Box, Ocak ayından itibaren Amazon’da, Walmart’ın web sitesinde ve diğer P&G perakende ortaklarının sitelerinde Tide ürün serisinde yer alacak.

Yassı Şişeler

Gillette, Pampers, Old Spice, Head & Shoulders ve Dawn gibi büyük markaların sahibi olan P&G, alıcıların evlerine daha fazla ürün gönderme yolundaki zorlukları çözmek için bir süredir çalışıyor.

P&G’nin dijital satışları geçtiğimiz yıl %30 oranında artarak 4,5 milyar dolara ulaştı. Bu tutar, dünyanın en büyük tüketici ürünleri şirketler grubunun toplam satışlarının yaklaşık %7’sini oluşturuyor.

Şirket, dijital inovasyonlara odaklanan, Arial ve Downy’yi de içeren kumaş bakım işine bağlı bir birim kurdu.

P&G’nin Kuzey Amerika Kumaş Bakım İşleri Başkan Yardımcısı Sundar Raman, “Bu, geçmişte benimsediğimizden farklı bir yaklaşım.” dedi.

Tüketici ürünlerinin üreticileri, müşterileri rahatsız etmekten kaçınmak için marka tasarımlarının en küçük detaylarını bile değiştirmekten çekiniyor. Fakat Luttenberger, çevrimiçi teslimatlar ve Amazon’un katı teslimat standartları nedeniyle ambalajlarını yeniden düşünmek zorunda kaldıklarını söylüyor.

Çevrimiçi teslimat, tedarik zinciri boyunca sızan veya dökülen sıvı ürünlerin şansını artırıyor. Bu ürünler genellikle müşterilerin evlerine giden yolda paketleniyor, paketten çıkarılıyor ve diğer ürünlerle birleştiriliyor. Ayrıca çevrimiçi teslimatlar, daha fazla karton ve plastiğe dayandığından dolayı çevresel ve sürdürülebilirliğe ilişkin daha çok risk teşkil ediyor.

Buna karşılık P&G, Dawn sabunu ve Old Spice duş jeli gibi sıvı ürünler için yeni bir “AeroFlexx” paketi geliştirdi.

Kapaksız şişe içeren yassı tasarımı %50 daha az plastik kullanıyor ve teslimat için hava baloncuklu pakete ihtiyaç duymuyor. P&G’ye göre, daha elastik olan şişe dökmeyi kolaylaştırıyor ve tek elle kullanımı daha kolay.

P&G, online siparişler için markalarını yenileyen tek şirket değil: İngiliz şirket Garcon Wines, yassı şarap şişelerini piyasaya sundu.

Etiketler