Expedia, Otel Odanızı Rezerve Etmeden Önce Sanal Olarak İçine Girmenizi İstiyor

Bir otel odasının sizi nasıl hissettireceğini sadece resimlerine bakarak kestirmeniz oldukça zor; ancak Expedia’nın bunun için fütüristik bir çözümü var.

İnsanların evlerinde sanal gerçeklik araçlarına erişimi giderek artarken seyahat devi, ilanlarının sanal gerçeklik versiyonlarını sunmak için yeni bir proje üzerinde çalışıyor.

Expedia kıdemli başkan yardımcısı Arthur Chapin, “Bir gemi yolculuğu rezervasyonu yaptırmayı planlıyorsanız o kadar parayı harcamadan önce sanal olarak gemiyi gezme imkanınız olsa harika olmaz mıydı?” diyor.

Sanal gerçeklik insanların rezervasyon kararlarını alma süreçlerini değiştirerek kullanıcılara sanal olarak bir otel odasına grime ve odanın özelliklerini inceleme imkanı sunma yolunda ilerliyor.

Projenin demosunda kullanıcılar kapıları açarak ve balkona çıkarak oda ile etkileşim bile kurabiliyor.

Sanal gerçeklik, Expedia’nın umut beslediği tek teknoloji değil.

Seyahat şirketi aynı zamanda Amazon’un Echo’su gibi akıllı ses cihazlarını da değerlendirerek bu tür cihazların tatil rezervasyon süreçlerinde nasıl yardımcı olabileceğini araştırıyor.

Chapin, “Bence ses, insanların seyahat ile etkileşim kurmasının bir parçası olacak gibi.” diyor.

“Bu yüzden de biz sesle ve chatbotlarla deneyler yapmaya devam ediyoruz. Bunu sadece tüketici tarafında değil, ortaklarımız tarafında da gerçekleştiriyoruz; böylelikle otel ortaklarımız da bizimle bu tür araçlar üzerinden etkileşim kurabilecek.”

Geçtiğimiz yıl teknolojiye 1 milyar dolardan fazla yatırım yapmış olan Expedia, bunu yapmanın çok kritik olduğunu, aksi takdirde “ayak uydurmanın çok zor olacağını” belirtiyor.

“Araştırmaya ve teknolojinin farklı alanlarına yatırım yapmaya her zaman devam edeceğiz. Devrim yaratan ürünlere baktığınız zaman bu ürünlerin işleri yavaştan aldığını, sonrasında ise bir anda patladığını görüyorsunuz. Eğer hali hazırda böyle bir düşünceniz yoksa, sektöre ayak uydurmak oldukça zor bir hale gelebilir.”

Expedia’nın yeni inovasyon laboratuvarı sanal gerçeklik dışında aynı zamanda bölgede ilk defa elektromiyografi (EMG) teknolojisini kullananlardan.

EMG cihazları bilimadamlarına insanların yüz kasları üzerinden websitesindeki duygusal tepkileri ölçümleme olanağı tanıyor. Böylelikle rezervasyon sürecinde insanların canını sıkabilecek noktalar olup olmadığı anlaşılabiliyor.

Dünyanın en büyük online seyahat firması olarak bilinen Expedia, geçtiğimiz yıl yaptığı duyuruda 2020 yılına kadar brüt rezervasyonlarını 100 milyar dolara çıkartmak istediğini açıklamıştı.

Etiketler