Verimli Ortak Çalışma Alanı; Industrious

Industrious ortak bir çalışma alanı ancak kurumsal müşteriler de bu alanı kullanabiliyor.

ABD’de 12 lokasyonda hizmet veren Industrious ofislerinde yeni girişimcilerden Mashable, Instacart, Pinterest ve Spotify çalışanlarına kadar pek çok ekip birlikte çalışıyor. Industrious kurucu ortağı ve CEO’su Jamie Hodari, bu ekiplere bazı kolaylıklar ve sosyal zaman sunmak istiyor. Bu sayede işlerine yapmaları konusunda yardımcı olmaya niyetli. İyi düşünülmüş alanlar ve yardımcı hizmetler sayesinde işverenlerin çalışanlarına daha verimli iş alanları sunabileceğine inanıyor.

Hodari bu tür bir yer ihtiyacını ilk kez bir önceki şirketini kurarken fark etmiş. Bazı iş ortaklarını ofisine getirirken ne kadar utandığını düşünmüş. “Ikea Vakfı, operasyonlarımızın büyük bölümüne yatırım yapmıştı ve başkan ile görüşecektim. Son dakikada onu ofiste ağırlamak istemediğimi fark ettim.” diyor. Toplantısını bir kahve dükkanında yapmaya karar veren Hodari çalışma alanının nasıl geliştirilebileceğine kafa yormaya başlamış.

Bu deneyim sayesinde eğlenceli ve rahat ortak çalışma alanı haricinde ciddi iş toplantıları için de bir alanın gerekliliğinin farkına varmış.


“Pek çok şirketin yaptığı en büyük hatalardan biri her şeyi eğlenceli ve rahat bir hale getirmek. Ancak böyle bir ortamda tüm gün verimlilik beklenemez.” diyor.

Bu nedenle Industrious çalışma alanlarında parti alanından şekerleme bölümlerine, toplantı salonundan emzirme odalarına kadar pek çok farklı aktivite için ayrı bir alan oluşturulmuş durumda. Gürültülü ve canlı alanlar işbirliğini desteklerken özel toplantı odaları müşterilerle yapılan görüşmelere ağırbaşlılık katmaktadır.

İyi düşünülmüş çeşitli alanların yanı sıra Industrious konuk ağırlama hizmeti de sunmaktadır. Bu sayede lojistik konularla ilgilenmek yerine çalışanlar sadece işlerine odaklanabilmektedir. Industrious topluluk yöneticileri abur cubur stoğunu takip etmekte, yeni çalışanların masalarını ayarlamakta, partiler düzenlemekte ve doğum günü kutlamalarını gerçekleştirmektedir.

Hodari bu hizmetlerden çok daha fazlasını da sunuyor. Örneğin bir kurucunun vatandaşlık sınavına hazırlanması veya bir CEO’nun ortağının istifa etmesi sonrasındaki kutlamalar konusunda da destek veriyor.

Hodari kurduğu bu ofisin bir nevi otel gibi hizmet vermesini istiyor. Yani amaç sağlanan imkanlardan ziyade hizmet. “Bir Four Seasons ile DoubleTree arasındaki farkı açıkça telaffuz etmek pek de mümkün değildir. Neticede yataklar dönmüyor veya dibi camdan bir havuz söz konusu değil. Ancak her ikisinin de inanılmaz bir hizmet kültürü var. Ancak bu hizmet kültürü sayesinde tercih edilebilirsiniz.” diyor.

Industrious’taki hizmet kültürü otellerden büyük oranda etkilenmiş durumda. Misafir İlişkileri Yöneticisi Rachael Gursky, daha önceden St. Regis ve W Hotels gibi yüksek seviye otellerde çalışmış biri. Çalışanlarını da bu otellerdeki sistemle eğiten bir yönetici.

Hodari, “Müşteri hizmetleri eğitiminin temel taşı, kişilerdeki gözleme dayalı gücü etkinleştirmek, bir müşterinin neye ihtiyacı olabileceği konusunda farkındalığı artırmak, bizimle ilgili bir sorunları olduğunda bunu çözebilmek veya hayatlarıyla ilgili bir sıkıntıları varsa elimizden gelen yardımı sağlamak.” diyor.

“Amacımız en başından beri daha sosyal veya ortak bir çalışma alanı yaratmak. Bu sayede de paylaşım ekonomisinin avantajlarından faydalanmak. Ancak bunlara rağmen yine de Amerikan işletmelerinin rahat hissedeceği ve burada çalışmaktan dolayı gurur duyacakları bir ofis sunmak”.

Etiketler