comScore, Offline Trafiği ve Satışları Takip Eden Bir Araç Geliştirdi

comScore, mobil reklam ağı xAd ile ortaklığa giderek, dijital reklamların mağaza içi trafiğe ve satışlara olan etkisini ölçümlemeyi hedefliyor.

Şirketler, perakendecilere comScore Location Lift isimli yeni bir araç sunacak. Bu araç, dijital reklamların, tüketicilerin gerçek satın alma davranışlarının üzerindeki etkilerini ölçecek. Şu an için araç, yalnızca fiziksel mağaza trafiğini ölçebiliyor, ancak önümüzdeki aylarda geliri de ölçümlemesi bekleniyor. Bununla birlikte şu an için yalnızca mobil reklamların verimliliğini ölçen araç, ileriki dönemde masaüstü bilgisayarlarda verilen reklamları da ölçümleyebilecek.

comScore, perakendecilere bu tür araçlar sunan şirketlerden yalnızca bir tanesi.

Bu ayın başında Facebook, dijital reklamlardan gelen mağaza içi trafiği ve satışları takip edebilen, Offline Conversion API’sini piyasaya sürdü. Perakendecilere mağaza içi sistem şirketleri ile ortaklık sunan araç, mağaza aktivitelerini takip etme olanağı sağlıyor.

YouTube ise Nisan ayında Oracle ile ortaklığa giderek paketlenmiş tüketici ürünlerinin satışlarını, dijital reklamlar baz alınarak takip eden bir araç geliştirdi. Oracle’ın aracı, sonradan gelen mağaza içi trafiği, YouTube’un TrueView video reklamlarını (video başlamadan önce oynatılan reklamlar) baz alarak hesaplıyor. Bu ortaklıktan önce YouTube’un abisi Google, TrueView video kampanyalarının, bu reklam aracını kullanan markalarda satışlarda yüzde 61’lik bir artış sağladığını açıklamıştı.

Aynı şekilde FourSquare de Şubat ayında Attribution isimli kendine özel bir araç geliştirmişti. Araç, markalara ve perakendecilere reklam verimliliğini kıyaslayabilmeleri için test grupları oluşturma imkanı sunuyor. Tüketiciler, Foursquare ve kardeş uygulaması Swarm üzerinden lokasyon aktivitelerinin sürekli olarak takip edilmesine izin veriyor. Araç, bir reklamın gösterildiği kitleyi seçerek bir test grubu oluşturuyor, reklamın gösterilmediği bir kitleden ise odak grubu yaratıyor. Böylelikle reklamın gösterildiği kitlenin, mağazaya diğer gruba oranla ne kadar sık ya da ne kadar seyrek uğradığını ölçümlenmiş oluyor.

Offline aktiviteleri takip etmek, özellikle faaliyetlerinin çoğunu fiziksel mağazalarından yürüten, geleneksel perakendeciler için, dijital tüketiciye ulaşmaları ve onlardan data toplamaları adına oldukça kullanışlı bir strateji. Özelikle de e-ticarette bir varlığı olmayan perakende markalar için daha da büyük önem taşıyor. E-ticaret büyüdükçe gelenekselciler, bir yandan fiziksel perakendeyi ayakta tutmaya çalışıyor, bir yandan da dijital tüketicisine reklam üzerinden ulaşmaya çalışıyor. Önümüzdeki zamanlarda geleneksel perakendecilere dijital satış getiren daha pek çok yeni araçla karşılaşacağız gibi görünüyor.

Etiketler