Y Kuşağı Mühendislerinin Dikkatini Çekmek İçin GE, Kendi Acı Sosunu Üretti

Acı sos, bu aralar “sıcak gündemde”.

Beyonce ve Hillary Clinton, bahsi geçen bu acı sosu yanlarında taşıdıklarını henüz duyurmadan önce, General Electric bu yılın başında kendine özel acı sosunun tarifi üzerinde çalışıyordu. Şimdi ise şirket, ortakları Thrillist ve High River Sauces ile birlikte ürünün sınırlı sayıdaki satışına başlamış bulunuyor.

General Electric’in, yüzyıllardır süre gelen, köklü şirketler yerine, yeni yetme startuplarda çalışmayı tercih eden genç mühendislere ulaşmakta güçlük çektiği bir gerçek. Şirket, son zamanlarda geliştirilmiş gereçbilime yazılım entegre etme süreci üzerine yoğunlaştığını vurgulamak istiyor gibi görünüyor. Bu sebeple de tam da bu sos gibi trend bir ürün üretebileceğini kanıtlama çabaları ile sektörün taze yeteneklerinin dikkatini çekmeyi amaçlıyor.

İsmini, bilim adamlarının “tüm maddelerin var oluşunun son bulduğu derece” olduğuna inandığı 10^32 Kelvin’den alan acı sos, geçtiğimiz günlerde satışa sunuldu. İçerisinde dünyanın en acı biberleri olan Carolina Reaper ve Trinidad Moruga Scorpion biberleri var. Bilim temalı bu sos, silikon karbürden imal edilen bir ambalajda saklanıyor. Karbür, 1315 dereceye kadar dayanabiliyor.

Gençlerin ilgisini çekebilmek için şirketin uyguladığı başka taktikler de var. Bunların arasında Tonight Show’da yayınladığı küçük skeçler, podcast yayınları ve karikatür kitapları da var. Bu projesinde olduğu gibi, bundan önce de Thrillist ile işbirliği yapan şirket, Apollo 11 astronotları için tasarlanmış ay botlarını andıran spor ayakkabıları koleksiyonunu tanıtmak için yerel bir reklam kampanyası yapmıştı.

GE, Bloomberg’e verdiği röportajda daha önce çektiği farkındalık reklam filminden de oldukça pozitif sonuçlar elde ettiğini söyledi. Reklam filminde genç bir mühendis, şirkete kod yazmak üzere işe alındığını duyuruyor, sonra da şirketin imalat namı ile ilgili sorularla karşı karşıya kalıyor.

Aslına baktığınız zaman acı sos, giderek büyüyen bir sektör haline geldi. Pazar araştırma firması Euromonitor, bu tip popüler sosların 2020 yılına kadar toplamda 632 milyon dolarlık yeni satış getireceğini öngörmüş. Her ne kadar Y kuşağının kişisel zevklerini stereotipleştirmenin etkili bir taktik olup olmadığı tartışılır olsa da, GE’nin bu taktiğinin işe yarayıp yaramayacağını bekleyip görmekten başka seçeneğimiz yok. Y kuşağını ısıtayım derken, kendisi yanmasın da!

Etiketler