Bu Reklam Kampanyası Gizli Parayı Bulmaları İçin İnsanlara Meydan Okuyor

İnsanların reklam kampanyalarıyla nasıl etkileşime geçtiklerini anlamak için yaratılan yeni kampanya katılımcıları gözlemci olmaları için ödüllendiriyor.

Amerikalı iç çamaşırı üreticisi Fruit of the Loom, son yaptıkları reklam kampanyasının insanlar tarafından fark edilmeyeceğini iddia ediyor. Hemen göze çarpmayacak şekilde tasarlanan bu yeni reklam kampanyasını neredeyse kimse fark etmiyor. Kampanya, markanın yeni Everlight koleksiyonunun tanıtımını yapıyor. Bu koleksiyon giyildiği anlaşılmayacak kadar hafif kadın ve erkek iç çamaşırlarından oluşuyor. Fruit of the Loom, Crispin Porter & Bogusky adlı reklam ajansı ile birlikte katılımcılara 1.800 dolar bulabilmeleri için direktifler veren bir poster hazırladı. Şirket kampanyayı aynı zamanda kaç insanın bu reklamla bugün etkileşime geçeceğini görebilmek için sosyal bir deney olarak görüyor.

Yaratıcı ekip, reklamları gizli kameralarla birlikte Manhattan’ın Aşağı Doğu Yakasına yerleştirdi. Posterler, yakınlara yerleştirilen Everlight iç çamaşırlarına doldurulmuş nakit paraları bulabilmeleri için açık talimatlar veriyor. Bir poster, hemen arkasına gizlenmiş 1851 doları bulabilmeleri için talimatlar veren bir QR kodu içeriyor. Bunun nedeni Fruit-of-the-Loom’un kurulduğu yıl olan 1851’i kutlamak. Ajans, New York City’de yaşayan milyonlarca insan içinde yalnızca altı kişinin işaretleri fark ettiğini ve parayı bulduğunu bildirdi. Dahası, CP&B’ye göre, parayı saklayan posteri fark eden ilk kişinin işaretleri izlemeye ve parayı almaya karar vermesi neredeyse iki saatini aldı.

Diğer reklamlar küçük, kırmızı bir kapının arkasına saklanmış nakit parayı; paraya ulaşmak için talimatlar tutan küçük, şişme bir adamı; ve geçenlerin bakıp ödüle ulaşmak için talimatları görebileceği bir teleskopu içeriyor.

Reklamların işgal ettiği dünyada fark edilmek giderek daha da zorlaşıyor… Gelecekte zekice hazırlanmış daha fazla reklam kampanyası görecek miyiz?

Etiketler