Büyük Britanya’da çocuklarla ilgili faaliyetler yürüten sivil toplum kuruluşu olan ChildLine’dan uyarı geldi. Kuruluşa göre Britanya’lı çocuklar bugünlerde, 30 yıl öncesinde var olmayan şeyler için endişe ve korku duyuyorlar ve bu durum onları mutsuzlaştırıyor. ChildLine, Çocuklara Gaddarlığı Önleme Topluluğu (National Society for the Prevention of Cruelty to Children -NSPCC) bünyesindeki bir kuruluş.
Sosyal medya ve siber zorbalık gibi modern baskılar, çocukların hem kedine olan güvenlerini hem de başkasına güven duymalarını etkiliyor. Kurumdan gelen bilgiye göre, 24 saat hizmet veren destek masasının ilk devreye girdiği yıl olan 1986’da, çocukların en büyük endişesi cinsel istismar, aile problemleri, hamilelik gibi nedenlerdi. Geçen yıl ise ana sorunlar; bozuk aile ilişkileri, düşük öz güven, siber zorbalık ve kendine kasıtlı zarar verme olarak ortaya çıktı.
2014/15 yıllarında danışmanlık verilen durumlardan toplam 35.244 adedi düşük öz güven ve mutsuzluk ile ildili oldu. Bir önceki döneme göre %9 artış gösterdi. Destek masasının ilgilendiği toplam bildirim adedi, 30 yıl içinde çok ciddi sayıda arttı. 1986/87 döneminde toplam 23.530 iken, 2014/15 döneminde 286.812’ye çıktı.
NSPCC üst düzey yöneticisi Peter Wanless şöyle diyor: “ChildLine’ın aldığı yüz binlerce bildirime baktığımızda, mutsuz çocuklara sahip bir millet olduğumuzu anlıyoruz. Arkadaşları ile iletişimi koparmamak ve mükemmel online hayatı yakalamak arzusu, pek çok gencin gündelik yaşamına üzüntü katıyor. ChildLine’ı kurduğumuz zamandan bu yana, gençlerin karşı karşıya kaldıkları endişeler ve bizimle konuşma tarzları değişti. Biz de bu değişime ayak uyduracağız. Böylelikle zor durumda kaldıklarına çalacak kapı olmaya devam edeceğiz. Zamanla pek çok şey değişebilir ama biz, evvelden beri pek çok insanın yardım alabileceğini hissettiği tek kanalız.”
NSPCC, çocukların ChildLine ile irtibat kurma şekillerinin de değiştiğini söylüyor. Önceden telefon kulübeleri, ev telefonu veya mektupla bildirimler alınırken, artık daha fazla online chat veya e-posta ile bildirim alınıyor. Geçen yıl danışmanlık verilen bildirimlerin 3’te 1’inden daha azı telefonda gerçekleşti. %71’i ise e-posta veya online chat kanalı ile oldu.
ChildLine’ın kurucusu Dame Esther Rantzen: “ChildLine çalışanlarının ve gönüllülerinin yetenek ve adanmışlığı sayesinde geçtiğimiz 30 yıl içinde 4 milyondan fazla çocuğa yardımcı olduk. Buna rağmen Britanya çocuklarının çok mutsuz olması ulusal bir trajedi. 1986’da ilk başladığımızda evlerinde istismara maruz kalan çocuk sayısının fazla olmasından şok olmuştuk. Bugünlerde ise derin mutsuzluk ve yalnızlık duyan pek çok genç için rahatlama ve korunma bulabilecekleri yer olmaya çalışıyoruz.” diyor.