Prayas Analytics’ten Perakendecilere Satışları Artıracak Destek

Y Combinator’ın desteklediği Prayas Analytics, perakendecilerin satışları arttırmasına yardımcı olmayı hedefliyor.

İster yazılım üreten dijital bir şirket olun isterseniz dört duvar arasında bir mağazada işlerinizi yürütün, iş yapmanın en önemli gereksinimlerinden biri sürekli daha iyisi için denemeler yapmaktır. Dijital dünyada bir iş yürütüyorsanız bu denemeleri yapmak biraz daha mümkündür ancak fiziksel mağazalarda deneme yapabilmek tahmin edebileceğiniz üzere daha pahalıya mal olur. İşte bu noktada Prayas Analytics, aranan çözümü sunduğunu düşünüyor.

Prayas Analytics Nasıl Çalışıyor?

Fiziksel mağazanın içerisindeki mevcut altyapıyı kullanan Prayas Analytics, perakendecilerin satışları arttırabilmesi için neler yapması gerektiğini analiz ederek topladığı bilgilerle bunu sağlayabileceğini söylüyor.  Ekstra bir uygulama gerektirmeyen bu hizmette mağazanın var olan sistemine entegre çalışan bir yazılım sayesinde güvenlik kameralarına bağlanılıyor ve analiz başlıyor.

Yapılan analizler sayesinde müşterilerin neden mağazadan ayrıldığı, işgücünün nasıl daha etkin kullanılabileceği, ürünlerin ne şekilde yerleştirilmesinin gerektiği ve satışı arttıracak diğer her türlü bilgi edinilmiş oluyor.

Ancak, elbette güvenlik kamerası ağının bu verileri toplaması, insanların takibi anlamına gelebiliyor ve bazılarının kafasını karıştırıyor. Bu noktada şirketin kurucu ortağı Pranshu Maheshwari, endişelenecek bir konu olmadığını belirtiyor. Analiz programında yüz tanıma veya kişisel bilgilerin kaydedilmesi gibi uygulamalar söz konusu değil. Prayas Analytics’in sağladığı bilgiler, insanların sadece mağazada daha fazla zaman harcamasını sağlamak için değil aynı zamanda kasa kuyruğunda beklerken ne yaptıklarını incelemek için de kullanılıyor.

Prayas Analytics’in soruna getirdiği çözüm yeni ve devrim niteliğinde olmasa da, perakendeciler tarafından tercih edilmesinin sebeplerinin başında, pahalı bir altyapıya ihtiyaç duymaması geliyor. Maheshwari’nin belirttiğine göre programın entegre edilmesi ve çalışmaya başlaması için birkaç gün yeterli oluyor. Ayrıca diğer kullanıcı takip seçenekleri arasında yer alan anketler ve gizli müşteri gibi uygulamalardan daha az rahatsız edici olan Prayas Analytics, müşterilerin kişisel haklarına da müdahale etmiyor.

Prayas Analytics’in sunduğu hizmetin maliyeti mağazanın büyüklüğüne ve istenilen analize göre değişiyor. Henüz pilot bir program uygulayan Prayas Analytics, Fortune 500 listesinde yer alan bazı müşterilere hizmet veriyor. Ancak ufak işletmeler tarafından da tercih ediliyor.

Prayas Analytics’in Hedefi ve A/B Testi

Y Combinator ve Dorm Room Fonu tarafından desteklenen Prayas Analytics, A/B testi uygulamasını fiziksel mağazalarda da daha fazla kullanılır hale getirmeyi planlıyor. A/B testi, (A/B testing), bildiğiniz gibi genelde dijital dünyada uygulanan etkili bir test mekanizmasıdır.  Aynı ürünü, aynı hedef kitleye farklı şartlar altında sunarak hangi pazarlama stratejisinin daha etkili olduğunu test etmeyi amaçlar. Prayas Analytics, dijital dünyada sıklıkla kullanılan bu test mekanizmasını offline dünyaya da uygulayıp, satın alma deneyimini geliştirmeyi ve perakendecileri daha karlı hale getirmeyi hedefliyor.

Kaynak: VentureBeat

Etiketler