Batılı şirketlerin ve Japon şirketlerin Rusya’daki otomobil sektöründen çıkışları, sektörün yükselen oyuncuları olan Çin markalarına fırsat sağladı.
Izvestia gazetesinin Pazartesi günü otomobil bayileri zinciri Autodom’a dayandırdığı haberine göre, Çinli otomobil üreticileri Rusya pazarında büyük bir genişleme sürecine girdi. Üreticilerin bu yıl toplam satışların %60’ına ulaşmaları bekleniyor.
Rapora göre, 2022 yılının ilk yarısında Çinli otomobil markalarının Rusya pazarındaki payı %3,7 iken, bu rakam ikinci yarıda neredeyse %33’e yükseldi. Avrupa İşletmeler Birliği’nin (AEB) hesaplamalarına göre, geçen yıl Rusya’daki toplam otomobil satışları %58,8 azalarak 687.000 adede geriledi.
Chery, Haval ve Geely Rusya’daki en popüler Çinli otomobil markaları olarak belirlendi. Autodom CEO’su Andrey Olkhovsky’ye göre bu markaların ülke pazarındaki payı 2023 yılında da artmaya devam edecek.
Bu arada, Rusya Otomobil Satıcıları Birliği Izvestia’ya yaptığı açıklamada, bu yıl Rusya’da yaklaşık 785.000 yeni otomobil satışı beklediğini ve bunların en az 250.000’inin (%32) Çin malı olacağını söyledi.
Piyasa uzmanı Viktor Kondrashin’e göre, rekabet eksikliği Geely ve Haval gibi modellerin fiyatlarının artmasına neden oluyor. Gazeteye verdiği demeçte, “Çin crossover’larının yeni modelleri şu anda iki yıl önceki Volvo veya Skoda ile aynı fiyata sahip.” dedi.
Kondrashin, İran’dan otomobil teslimatları başladığında Rusya pazarında otomobil fiyatlarının düşebileceğine inanıyor.
Avrupa, Amerika ve Japon markalarının ülkeyi terk ettiği bir dönemde Çin otomobillerinin Rusya’daki popülaritesi artıyor. Birçok otomobil üreticisi, özellikle Rusya’ya otomobil ve yedek parça sevkiyatının durdurulmasının ardından, Batı yaptırımlarından kaynaklanan lojistik aksaklıklar nedeniyle ülkedeki faaliyetlerini sürdürmekte zorlandı.