Renault, Kapanma Sonrasındaki Talep Patlaması Üzerine Araç Paylaşımını Genişletecek

Renault SA, seyahat kısıtlamalarının hafifletilmesiyle araç kiralama talebindeki artış nedeniyle Paris ve Madrid’teki araç paylaşım hizmetini başka bir büyük Avrupa şehrine daha taşımaya hazırlanıyor.

Genel Müdür Yardımcısı Clotilde Delbos geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda, “Çok iyi bir şekilde yeniden başlıyor. Kapanma biter bitmez faaliyetlerde patlama oldu.” dedi.

İspanyol inşaat şirketi Ferrovial SA tarafından da desteklenen Zity otomobil paylaşım hizmeti, Fransa ve İspanya başkentlerinde yaklaşık 435.000 müşteriye sahip ve Renault’nun paylaşımlı ulaşımın geleceği konusundaki bahsinin en görünür parçası. İcra Kurulu Başkanı Luca de Meo, bu on yılın sonunda Mobilize isimli markanın şirketin yıllık gelirinin beşte birinden fazlasını getirmesini bekliyor.

Delbos, Renault’nun Çin’in yanı sıra Fas, Rusya ve Türkiye’de Mobilize hizmetleri sunmayı düşündüğünü söyledi fakat araç paylaşım hizmetinin başlayacağı ek şehrin adını vermeyi reddetti. Mobilize markası, araç paylaşımının yanı sıra şarj ve enerji depolamadan pillere ve araba geri dönüşümüne kadar uzanan bir yelpazede çalışıyor.

Finansın yanı sıra bu birimi de yöneten Delbos, “Bir araba satın alındığı tarihten üç yıl sonra değerinin yarısını kaybeder.” dedi. Mobilize, araçların zamanın ortalama %10’unda kullanıldığı mevcut modelden daha sürdürülebilir bir iş modeli konusunda “savaşçı” olacak.

Yeni iş isteği, Renault Avrupa’ya olan bağımlılığı ve en önemli desteği olan kitlesel pazar araçlarındaki şiddetli rekabetle mücadele ettiği sırada ortaya çıkıyor. De Meo, yönetimi üstlendikten yaklaşık bir yıl sonra, marjları iyileştirme, maliyetleri düşürme ve işgücünü azaltma hedeflerinde başarılı olması konusunda baskı altında.

Renault, Mobilize tarafından geliştirilen ve yalnızca 2023 yılından itibaren paylaşıma açık olan yeni bir elektrikli araç serisini kısmen oluşturacak iki konsept aracını geçtiğimiz günlerde tanıttı.

En küçük Duo modeli, başarı yakalayamamış on yıllık elektrikli Twizy’nin kapalı versiyonuna benzeyen iki kişilik bir model. Bento ve Hippo, daha çok kargo ve son teslimat etabı için tasarlanmış daha büyük elektrikli araçlar. Delbos, şirketin müşteri olarak posta hizmetlerini, esnafları ve çevrimiçi perakendecileri hedefleyeceğini söyledi.

Etiketler