Nestle Fıstık Alerjisini Tedavi Etmek Amacıyla Çalışan Bir Şirketi Satın Almak İçin 2 Milyar Dolar Harcıyor

Gıda alerjilerinin en yaygını olan fıstık alerjisi, tüketicilerin büyük bir kısmını fıstık içeren çikolatalardan uzak tutuyor. Çikolata üreticisi Nestle, tüketicilerin bu sağlık sorunuyla başa çıkabilmek adına ABD onaylı ilk fıstık alerjisi tedavisinin tüm haklarına sahip olmak ve çalışmaları yürüten şirket olan Aimmune Therapeutics’in kalan hisselerini satın almak için 2 milyar dolar ödeyecek.

Nestle, yaptığı açıklamada halihazırda %25.6’sına sahip olduğu Kaliforniya merkezli ilaç şirketi Aimmune Therapeutics’e yaptığı teklifin şirketi 2.6 milyar dolar değerlemeye ulaştırdığını belirtti.

ABD’li şirketin Palforzia isimli tedavisi Ocak ayında onaylanmıştı ancak salgın koşullarında pek çok tedavi uzmanı muayenehanelerini açamadığı için tedavi programları oldukça yavaş başlatıldı. Bu durumun içinde kalan şirketin hisseleri bu yılın ilk yarısında düşmüştü. Ancak Pazartesi günü Nestle hisse başına 34,50 dolar teklif etmeden hemen önce Aimmune’un hisseleri ikiye katlandı.

Piper Sandler’ın analisti Christopher Raymond, salgının ardından alerji kliniklerinin kapanmasıyla Palforzia’nın lansmanı neredeyse tamamen durmadan önce hisselerin 2020’ye bu seviyede başladığını belirtti.

Yalnızca ABD’de yaklaşık 1.6 milyon genç ve çocuğun fıstığa alerjisi var ve bu da Aimmune’un çalışmalarını hem sağlık açısından hem de şirketin karlılığı açıdan oldukça önemli hale getiriyor.

Bu anlaşma, KitKat çikolatalarıyla ve Nescafe ile bilinen Nestle’nin, 2011 yılında kurulan Nestle Health Science biriminin yeni bir alana genişlemesini sağlıyor.

Nestle’nin sağlık biriminin başındaki Greg Behar Reuters’a verdiği demeçte, daha önce yapılan 473 milyon dolarlık yatırıma ek olarak toplamda 2 milyar dolara yakın bir nakdi ödeme yapılacağını belirtti.

Etiketler