PepsiCo ve Beyond Meat’ten Bitki Bazlı Atıştırmalıklar İçin İşbirliği

Beyond Meat ve PepsiCo, gittikçe daha popüler hale gelen bitki bazlı proteinle yapılan atıştırmalıklar ve içecekler geliştirmek ve dağıtmak için güçleri birleştiriyor.

Halihazırda sığır ve domuz etine bitki bazlı alternatifler sunan Beyond Meat, Pepsi ile küresel bir dağıtım ve pazarlama ağına erişmiş olacak. Beyond Meat sözcüsünün yaptığı açıklamaya göre göre bu anlaşma, Beyond Meat’in daha fazla kategoriye girebileceği ve yeni ürünleri pazara daha hızlı sunabileceği anlamına geliyor. Şirket sözcüsü, ABD ortak girişiminin gelecekte Çin ve Birleşik Krallık’ta gerçekleşecek bir genişlemeyi de içerebileceğini sözlerine ekledi. Şirketler anlaşmanın mali koşullarını henüz açıklamadı.

İşbirliği haberi, Beyond Meat (BYND) hisselerinde artışa neden oldu.

Pepsi’nin pazarlama becerileri, Beyond Meat’in ürünlerini daha fazla kişinin denemesini de sağlayabilir.

UBS araştırma analisti Erika Jackson yayınladığı bir notta “Beyond’un pazarlama harcaması temelde sosyal medya harcaması olarak oldukça sınırlı.” diye belirtti. Pepsi, bu pazarlamayı yeni bir seviyeye taşımaya yardımcı olabilir ve bitki bazlı ürünlerin daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlayabilir.

PepsiCo için ortaklık, bitki bazlı protein pastasından bir dilim almanın yollarından biri.

Veri ve analiz şirketi GlobalData’nın tüketici analisti Ramsey Baghdadi yaptığı açıklamada, “Bitki bazlı alternatif endüstri büyümeye devam ederken, bitki bazlı ürünlere yönelik tüketici talebi satışlarda bir etki yaratacak kadar büyük.” dedi. “PepsiCo’nun mevcut bitki bazlı atıştırmalık portföyünü genişletme kararı, daha fazla tüketici bu eğilime yöneldikçe uzun vadede ezber bozacak.” dedi.

Diğer ambalajlı tüketici ürünleri şirketleri de, satın almalar ve yeni ürünleriyle pazara girmişti. Nestlé, 2017 yılında satın aldığı vejetaryen gıda şirketi Sweet Earth aracılığıyla bitki bazlı et satarken Kellogg ise Incogmeato markası aracılığıyla bitki bazlı et satmakta.

UBS’den Jackson, çekici ürün segmentlerinde yer almasına yardımcı olmak için PepsiCo’nun sık sık ortaklıklar kurduğunu belirtti. Örneğin, PepsiCo ve Starbucks, içmeye hazır kahve içecekleri için yıllardır ortaklık yapıyor.

Etiketler