Hello Kitty’nin 92 Yaşındaki Kurucusu İşletmeyi Torununa Teslim Ediyor

Hello Kitty’yi yaratan şirket Sanrio’yu kuran 92 yaşındaki Shintaro Tsuji, 60 yıl sonra şirketten ayrılarak kontrolü torununa devrediyor.

Şirket geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Shintaro Tsuji’nin 1 Temmuz’da Sanrio’nun CEO’su olarak emekli olacağını söyledi. 31 yaşındaki torunu Tomokuni Tsuji, “etkili kararlar almayı sağlamak” için bu görevi üstleneceğini de sözlerine ekledi. Shintaro, şirketin başkanı olarak kalmaya devam edecek.

Shintaro, 1960 yılında Sanrio’yu “Yamanashi İpek Merkezi Hediyelik Eşya Dükkanı” olarak kurdu ve 1973’te şirketin ismini Sanrio olarak değiştirdi. Sanrio, karakter lisanslama işinde potansiyel gören ilk Japon şirketlerinden biriydi – ve Hello Kitty, yaratmış oldukları karakterler arasında açık ara en popüler ve karlı olanı. Hello Kitty 1974 yılında yaratıldıktan ve 1 yıl sonra vinil madeni para çantası üzerinde piyasaya çıkış yaptıktan sonra; spor ayakkabılardan kağıt havlulara, yemek çubuklarından panini makinelerine kadar birçok ürünün üzerinde yerini aldı. Karikatür kedi benzeri figürün çekiciliği, Japon pop kültürü “kawaii’yi” denizaşırı ülkelere yaymakta etkili oldu (kawaii’nin kökü “kawaisa” kelimesinden geliyor – diğer dillerdeki karşılığı ise “sevimlilik”). Ancak Sanrio, son yıllarda lisanslama işinde büyüme sorunu ile karşılaştı: Küresel telif ücretlerinin satışlara oranı 2019 yılında %11 düştü.

Bu arada Sanrio; Japonya, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık’ta eğlence parkları ve restoranları ile bir perakende ve eğlence devi haline geldi.

Tomokuni Tsuji, Hello Kitty ile zaten özel bir bağlantıya sahip: İkisi de 1 Kasım tarihinde doğdu, Tomokuni Hello Kitty’den 14 yaş daha genç.

Sanrio fanları yeni CEO’yu Sanrio’nun bereli golden retrieverı Pompompurin’e benzetmeye başladı bile. Bir fan attığı tweette Tomokuni’nin “Sanrio için mükemmel bir imajı olduğunu” söyledi.

Hello Kitty’nin dayanıklı popülaritesine rağmen, Sanrio’nun kazancı yıllardır baskı altında. Mart ayında sona eren yılda net karlar, büyük ölçüde mal satışlarındaki düşüş ve tema parklarının kapatılması nedeniyle bir önceki yıla göre %95 azalarak 191 milyon yene (1,8 milyon dolar) indi. Satışlar %6,5 düştü ve Tokyo’daki (Hello Kitty Land olarak da bilinen) Sanrio Puroland tema parkı, koronavirüs pandemisi nedeniyle Şubat ayından beri kapalı. Parkın 20 Temmuz’da yeniden açılması planlanıyor.

Japonya’daki aile şirketlerinde kontrol genellikle ailenin en büyük erkek çocuğuna geçiyor. Ancak şirketin açıkladığına göre kurucunun oğlu Kunihiko, 2013 yılında kalp yetmezliğinden hayatını kaybetti.

Etiketler