Facebook, Brezilya’dan Başlayarak WhatsApp İçi Ödeme Hizmetini Sunmaya Başlıyor

Facebook, WhatsApp üzerinden ilk kez ödeme hizmetini Brezilya’da piyasaya sundu.

Bu yeni özellik, 2018’de ilk kez tanıtılan birleşik ödeme hizmeti Facebook Pay tarafından destekleniyor. Şirket, Facebook Pay çıktığı sırada, bu hizmetin WhatsApp ve Instagram da dahil olmak üzere tüm uygulamaları arasında etkinleştirmek istediğini söyledi. Yerel düzenleyicilerden onay aldıktan sonra WhatsApp ödeme hizmetinin ilk olarak Hindistan’da başlatılacağına dair haberler bu yılın başlarında ortaya çıkmıştı; ancak o zamandan beri hizmet özel betada kaldı. Brezilya lansmanı, WhatsApp ödemeleri için ilk tüm ülke lansmanı olma özelliği taşıyor. Facebook, 2014’te 19 milyar dolara satın aldığından bu yana üzerinden para kazanmakta zorlandığı bu mesajlaşma uygulamasından para kazanmanın bir yolunu bulmuş gibi görünüyor.

Facebook Pay, şu anda çoğu pazarda ana Facebook uygulamasıyla sınırlandırılmış olmasına rağmen, dünya çapında yaklaşık 40 ülkede kullanılabiliyor. Bunun tek istisnası, Facebook Messenger uygulamasıyla da kullanılabildiği ABD idi. Ve şimdi, bu istisnaya sahip olan ikinci ülke WhatsApp ile birlikte Brezilya oldu. Bir WhatsApp sözcüsü, ödeme özelliğinin gelecekte daha fazla ülkeye ulaşacağını doğruladı; ancak bir sonraki lansmanın ne zaman ve nerede olacağını açıklamadı.

Artık Brezilya’daki herkes, banka kartı veya kredi kartı desteği ile, yerel işletmelerden bir şeyler satın almak veya tanıdıklarına para göndermek için WhatsApp’i kullanabiliyor. Banka desteği başlangıçta – hem Mastercard hem de Visa ödeme ağlarında – Banco do Brasil, Nubank ve Sicredi ile sınırlı.

Güvenlik açısından WhatsApp, kart detaylarının PCI standardına göre şifreli olduğunu ve kullanıcıların her ödemeyi etkinleştirmek için Facebook Pay PIN’i veya parmak izini kullanması gerektiğini söyledi.

Para Kazanmak

Yaklaşık 2 milyar kullanıcısıyla WhatsApp, dünyanın en popüler sosyal ağ uygulamaları arasında yer alıyor; ancak Facebook henüz kısa bir süre önce, büyük işletmelerin kendi API’larına ulaşabilmeleri için ödeme yaptıkları özel bir WhatsApp Business uygulaması oluşturarak multimilyar dolarlık satın alımını para kazanma yoluna koydu. Facebook’un ayrıca mesajlaşma uygulamasına bir çeşit reklam birimi getirmek için çalıştığı söyleniyor. Fakat Facebook’un ödeme hizmetlerine doğru yönelmesi; şirketin işletmelerin transfer işlem ücretleri üzerinden para kazanması için bir kapı açıyor. Bir sözcü, şirketin; işlem başına ödeme işleme, ters ibraz koruması (chargeback protection) ve satıcı desteğini içeren% 3.99 ücret talep ettiğini doğruladı.

Bu hizmet aynı zamanda, geçen yıl WhatsApp’in satıcıların ürünlerini müşteri görüşmeleri içinde paylaşmasına izin veren özelliği “işletme kataloglarının” doğal bir uzantısı. Kataloglar; kullanıcılara ürün fotoğraflarını, fiyatları, açıklamaları ve satın alma işlemi için bir link gösteriyor – yani uygulama içi ödeme hizmeti bu yapbozun son parçası.

WhatsApp aracılığıyla Facebook Pay kullanmak isteyen satıcıların bir WhatsApp Business hesabı oluşturmak zorunda olduğunu da belirtmek gerekiyor.

Etiketler