Hindistan, Uber ve Ola’nın Komisyonlarına Bir Sınır Koymak İstiyor

Reuters’ın ulaştığı bir taslak teklifine göre Hindistan, Uber ve “ev yapımı” Ola gibi uygulamaya dayalı taksi hizmetlerinin (app-based taxi aggregators) toplam kazancın en fazla % 10’una kadar komisyon alabilme sınırlaması yapmayı planlıyor. Uzmanlara göre bu geliri ve operasyonları etkileyecek.

Böyle bir yasa; taksi hizmeti firmasının geçtiğimiz günlerde Londra’da iki yıldan fazla bir sürede, sağlık ve güvenlik konularında ikinci kez “başarısızlık süreci” göstermeleri üzerine ücretli yolcu taşıma lisansının iptal edilmesinden sonra San Francisco merkezli Uber’e bir darbe daha olacak.

Hindistan’ın federal hükümeti, “taşıyıcılar (aggregators) için merkezi yönergeler” başlıklı 23 sayfalık bir belgeye göre, şu anda uygulanan toplam tutarın yaklaşık %20’si olan komisyonun düşürülmesini önerdi.

Hükümet ayrıca sürücüler için daha sıkı güvenlik kontrolleri önerdi ve uzun vardiyalarda yolcu güvenliğinin riske atıldığından korktuklarını belirterek çalışma saatlerinin en fazla 12 saate düşürülmesini istedi.

Hindistan Karayolu Taşımacılığı Bakanlığı mesai saatleri dışındaki yorum talebine cevap vermedi. Uber ve Ola’dan da henüz bir yorum yok.

Teklif yine değişebilir, ancak endüstri uzmanları Uber ve Softbank destekli Ola’nın gelirlerinin yarı yarıya azalabileceğini söylüyor.

Hindistan, Uber’in küresel yıllık toplam yolculuk sayısının yaklaşık %11’ini oluşturuyor.

Ola’nın eski bir yöneticisi olan Joy Bandekar, sistemin daha düşük oranda yaşayamayacağını belirterek “%10 (komisyon) uygulanabilir değil, %20 civarında bir şey olmalı” dedi.

İnsanlar kalabalık yollarda araç kullanmaktan kaçınıyor; bu nedenle Hindistan, paylaşımlı yolculuk şirketleri için çok önemli bir büyüme pazarı.

Hindistan Maliye Bakanı, otomobil satışlarındaki yavaşlamanın bir nedeni olarak taksi şirketlerinin büyümesini de gösterdi. Ancak şirketler, sürücülere yönelik teşviklerini düşürerek ve yolculuk ücretlerini artırarak, bazı sürücüleri hayal kırıklığına uğrattılar.

Hükümet, taslak önerisinde güvenliği artırmak için taksi şirketlerinin araçları takip edebilecek ve her üç saatte bir sürücülerin yüz tanımalarını gerçekleştirebilecek bir kontrol odası kurmaları gerektiğini söyledi.

Ayrıca, teklifte şirketlerin sürücülere ve yolculara sigorta sağlaması ve uygulamada toplanan tüm verilerin yerel bir sunucuda iki yıl boyunca saklaması gerektiği belirtildi.

Etiketler