Dünya Sağlık Örgütü Beş Yaşın Altındaki Çocuklar İçin Sınırlı Bir Ekran Süresi Olması Gerektiğini Ya Da Hiç Ekrana Maruz Kalmamaları Gerektiğini Söylüyor

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), çocuklarınızın elektronik ekranlar önünde geçirdiği zaman konusunda endişeli.

WHO, videoların büyüleyici etkilerinin küçük çocukları insani gelişimin merkezi olan sofistike sosyal beceriler geliştirmekten alıkoyabileceğini söylüyor. CGTN’den Roee Ruttenberg, ne düşündüklerini görmek için Los Angeles’taki ebeveynlerle konuştu.

Birçok Amerikalı gibi, Emily ve Nathan Miller çocuklarının ekran önünde ne kadar zaman geçirmesi gerektiğini merak ediyor: “Ebeveyn olan arkadaşlarımızla konuşuyoruz ve hepimiz içgüdülerimizi takip ediyoruz. İçgüdülerim, olabileceği kadar az olması gerektiğini söylüyor.”

Dünya Sağlık Örgütü ise o kadar olmadığını söylüyor. Bebek Judah ekrana hiç maruz kalmamalı, iki yaşındaki Leeba ise birazcık maruz kalabilir diyor. Fakat ebeveynlerin de dediği gibi, günümüzde bu hiç kolay değil.

Emily Miller, “Nesnelerin internetine sahip olduğumuz bir çağda büyüyorlar. Bu teknolojiler sayesinde profesyonel yaşamları olacak insanlar var. Bence çocuklarınızın ekran karşısında hiç zaman geçirmemeleri de bir sorun. Sadece elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Çocuğum biraz önce omzuma kustu.” diyor.

Ancak tüm ekranların doğası da aynı değil. Revital Heller High, “Eğitim teknolojisi startupları ve uygulamaları var ve bunlar gerçekten çocukların eğitim deneyimleri hakkında düşünen insanların çalışmalarına dayanıyor. Bunların çok değerli olabileceğini düşünüyorum.” diyor.

Bir çocuk annesi ve eski öğretmen olan High şimdi dijital içerik geliştiriyor. Ekran karşısında geçirilen sürenin sosyal bir dengeleyici olduğunu, birçok çocuğa erken yaşta eğitim için erişim imkanı sunduğunu söylüyor. Ayrıca, küçük yaşta dijital becerileri öğrenmenin iyi bir şey olabileceğini iddia ediyor.

High, “iPad ve iPhone’da yapmayı en sevdiği şey düğmelere basıp ne olduğunu görmek ve ekranı bir taraftan diğer tarafa kaydırmak. Ekranı tutup büyütmeyi bile keşfetti.” diyor. “Akademik değil ama eğitici. Neden sonuç ilişkisini anlıyor. Dijital okuryazarlığı öğreniyor. Problem çözüyor. Home tuşunun seni içinde bulunduğun sayfadan çıkardığını keşfetti.”

En büyük problemlerden biri, yeterli kanıt bulunmaması. Teknoloji hala nispeten yeni ve hızla değişiyor. Ayrıca uzun vadede etkilerinin neler olacağını bilmiyoruz. Bununla birlikte, ekran karşısında geçirilen sürenin nelerden oluştuğu konusunda herhangi bir fikir birliği de bulunmuyor.

Miller, “Çocuğunuzu tanımalısınız; çocuğunuza ve neleri tükettiğine dikkat etmelisiniz.” diye ekliyor.

Juana Willumsen, Dünya Sağlık Örgütü’nün çocuklara yönelik ekran süresi ana esasları üzerine konuştu.

Roee Ruttenberg, Dünya Sağlık Örgütü’nden Juana Willumsen ile konuştu. Willumsen, çocukluk çağı obezitesine odaklanıyor ve çocuklar için fiziksel aktiviteyi teşvik ediyor. Konuşmasına WHO’nun neden bu ana esasların gerekli olduğunu düşündüğünü açıklayarak başlıyor.

Etiketler