Çin’in Ulaşım Startup’ı Hellobike, Bisikletler İçin Batarya Değiştirme Hizmetleri Sunmak Üzere Alibaba’nın Finansal Kuruluşu Ant Financial ve Batarya Üreticisi CATL ile 145 Milyon Dolarlık Ortak Bir Girişim Kuruyor

Paylaşılan e-scooter’lar yalnızca ABD’de popülerlik kazanmıyor; Çin sokaklarını da etkiliyorlar. Bazı insanların o son kilometreyi pedal çevirerek gitmek istememesi ihtimalini göz önüne alarak Çin’in ulaşım startup’ı Hellobike, scooterlar için batarya değiştirme hizmetleri sunmak üzere Alibaba’nın finansal kuruluşu Ant Financial ve batarya üreticisi CATL ile 1 milyar yuanlık (145 milyon dolar) ortak bir girişim kuruyor.

Ant Financial tarafından desteklenen Hellobike, bir bisiklet paylaşım hizmetinden, araç çağırma ve diğer ulaşım araçlarını içeren tek bir uygulamaya dönüştü. Bu, araç çağırma hizmeti lideri Didi Chuxing ve şu anda Meituan Dianping’in sahip olduğu bisiklet paylaşım hizmeti Mobike ile rekabete girdiği anlamına geliyor.

Üç yaşındaki Hellobike, şu an Çin çevresindeki 360 şehirde 200 milyondan fazla kullanıcıya hizmet verdiğini iddia ediyor. Özellikle binaların seyrek şekilde yapılandığı küçük şehirlerdeki kullanıcıları yakalamaya ilişkin olarak bir süredir elektrikli bisikletlere odaklanmıştı. Yapılan açıklamaya göre mevcut batarya değiştirme hizmeti günde iki milyondan fazla bisikletin enerji ihtiyacını karşılayabiliyor ve JV ağına potansiyel olarak bir güç sağlayacak.

Contemporary Amperex Technology (CATL) elektrikli araçlara ilişkin Çin’in en büyük batarya üreticisi olduğundan ve yerel araba üreticilerine uzun yıllardır, Volvo ve Toyota gibi uluslararası oyunculara yeni tedarik sağlama deneyimine sahip olduğundan dolayı Hellobike için çok önemli bir ortak gibi görünüyor.

Hellobike’ın kurucu ortağı ve icra kurulu başkanı Yang Lei, “Çin iki tekerlekli bir ülke.” diyor ve her gün Çin’de iki tekerlekle tamamlanan bir milyar yolculuk olduğunu ekliyor. (Çin 1,4 milyarlık bir nüfusa sahip.)

Çin’de birçok insan elektrikli scooter sahibi. Yiyecek dağıtım çalışanları yoğun trafik saatlerinde yolculuk yapmak için bunları kullanıyor. Dedeler torunlarını okula güneş ve yağmurdan etkilenmeyen elektrikli bisikletlerle gönderiyor. Hellobike’a göre sorun şu: özel bisikletler ve bataryaları çalınabiliyor ve şarj istasyonu bulmak oldukça zor. Dahası, pazardaki bataryaların çoğu şu anda uluslararası çevre standartlarına uymuyor.

Üç taraflı ortak girişim, ülke geneline batarya değiştirme altyapısı sağlayarak bu sorunları çözmeyi umuyor. Kullanıcılar, değiştirme istasyonlarının birinde bir barkodu tarayacak, bitmiş olanları değiştirerek yepyeni ve şarj edilmiş bir bataryaya sahip olacak; ayrıca kullanıcılar bir milyar kullanıcıya sahip olduğunu iddia eden Ant’ın e-cüzdanıyla ödeme yapacak ve böylece çoğu kişi yeni bir uygulama indirmeden hizmete erişebilecek.

Etiketler