
Avrupa’dan çıkan düşük maliyetli otobüs servisi FlixBus, ABD’deki lansmanında kararlı bir şekilde ilerliyor. Ana şirket FlixMobility, sadece iki ay önce Los Angeles, Las Vegas, Phoenix ve Tucson arasına ucuz otobüs güzergahları koymaya başladı.
Şimdi ise Nevada ve Arizona’nın yanı sıra merkez ve kuzey Kaliforniya’ya 16 bağlantı daha ekliyor. Bu yeni bağlantılar, Kaliforniya’daki Bakersfield, Commerce, Fremont, Fresno, Gilroy, Kettleman City, Millbrae, Oakland, Richmond, Sacramento, Salinas, San Francisco, San Jose and Universal City şehirlerini de kapsıyor. Bunların arasına Arizona’daki Tempe ve Nevada’daki Reno da eklendi. Los Angeles ile San Francisco, Bakersfield ile Fresno ve Oakland ile Burbank’in de içinde olduğu bu rotalardan bazıları sadece 9.99 dolar.
FlixBus, ABD şehirleri arasındaki tarifelerini 4.99 dolara kadar düşürerek geleneksel otobüs firması Greyhound ile yarışacak gibi görünüyor. Fakat Greyhound’dan daha farklı, araç çağırmaya dayalı Uber şirketiyle kıyaslanabilir bir iş modeline sahip. Şu anda 28 ülkede çalışan FlixBus; biletleme, müşteri hizmetleri, güzergah planlama, ürünlerinin pazarlaması ve satışı ile ilgileniyor. Araçların sürüşü ise bilet tutarının belli bir yüzdesini alan yerel ortaklara bırakılmış.
Canlı renklerle boyalı FlixBus otobüslerinin günlük idaresini de bu yerel otobüs ortakları yapıyor. Şirket, bu genişlemeyi mümkün hale getirmek için filosuna 26 tane otobüs daha ekleyeceğini söylüyor. Yeni ortakları arasına Alvand Transportation, Amador Stage Lines, Classic Charter, LD Tours, Transportation Charter Services ve Tourcoach da dahil oldu.
FlixBus araçları, daha çok müşteri çekebilsin diye parlak renkli bir görünüşün de ötesinde özelliklere sahip. Otobüslerin içinde ücretsiz Wi-Fi ve eğlence seçenekleri de sunuyor, ayrıca müşterilerin biletlerini alabilecekleri ve otobüslerini takip edebilecekleri bir uygulama da mevcut.
Müşteriler karbon salınımını azaltan “Nötr CO2” biletlerini de seçebiliyor. Orijinal fiyatın yüzde 1 ila 3 arası üstünde olan Nötr CO2 biletlerden elde edilen gelir, sertifikalı Global Climate Protection Project ile National Forest Foundation’a bağışlanıyor.
FlixBus’ın ABD’deki genel müdürü Pierre Gourdain, bir konuşmasında “ABD’deki diğer tüm yerler içinden Kaliforniya’yı yeni evimiz olarak seçmemizin nedeni, oradaki insanların artık daha fazla araba sürmekle uğraşmak istememesi.” diyor ve şirketin sadece birkaç hafta içinde güney Kaliforniya’nın yerel taşıyıcı firması haline geldiğini de ekliyor.
Silver Lake Partners ve General Atlantic gibi özel sermaye yatırımcıları tarafından desteklenen şirket, Alman otobüs pazarının serbestleştirilmesinin ardından 2013 yılında FlixBus olarak faaliyete geçti. O zamandan beri FlixMobility isim değişikliğinin de ötesinde bir evrim geçirdi. Bugün, şirket FlixBus ile FlixTrain markalarını kullanıyor ve Almanya ile Fransa’daki tüm elektrikli otobüsler için de bir pilot proje için çalışıyor.