Apple Akıllı Telefonlardan Elde Ettiği Gelir Düştüğü İçin Reklam Satışlarına Odaklanacak

Wall Street Journal’ın haberine göre, Apple reklam satışlarını gemişletmeyi düşünüyor, bu da şirketin iş stratejisinde önemli bir değişikliğe işaret ediyor. Şimdiye kadar, Apple kar sağlayacağı ana alan olarak cihaz satışlarına önem veriyordu, ancak insanlar pahalı akıllı telefonlarına daha uzun süreler tutunmaya başladıkları için satışlar küresel olarak azalıyor. Bu da telefonlardan edinilen gelirin düşmesine sebep oluyor ve Apple’ı işlerini elektronik alet satışının ötesine geçirmeye itiyor.

Edinilen bilgilere göre, Apple, iOS’taki uygulamalarında yayınlanmasını sağlayacak reklam ağlarına olan ilgilerini ölçmek için Snap, Pinterest ve diğer şirketlerle görüşecek. Apple, geliri reklamları yayınlayan uygulamalarla paylaşacak, WSJ’nin haberine göre, paylaşılan gelir oranı değişkenlik gösterecek. Ana fikir, bir kullanıcı Pinterest’te bir şey aradığında Apple’ın reklam teknolojisi sayesinde benzer uygulamaların reklamlarının gösterilmesi. Apple halihazırda App Store’da arananlara göre bazı reklamları satıyor ve bu satış, Apple’ın 1 milyar dolarlık gelir elde etmesini sağladı.

Apple, kullanıcı verileri üzerinden gelir elde etmemekle övünüyor. Bu yüzden, Apple’ın Google ve Facebook’tan farklı bir yaklaşımla, değerlerinden taviz vermeden reklam satışlarını nasıl güçlendireceğini görmek ilginç olacak. Google’ın yalnızca kullanıcıların aradıkları her şeyin ve tüm maillerinin kaydına sahip olması bile kişilerin alışkanlıkları hakkında oldukça fazla şey bilmesini sağlıyor. Facebook da, kullanıcıların sosyal medya davranışlarına dayanarak, reklamcıların kullanabilecekleri oldukça kişiselleştirilmiş profiller yaratıyor. Apple, bu erişim seviyesinin yakınında bile değil, ancak mobil platformunda ve uygulamaların birbirine nasıl bağlanabileceği konusunda çok daha fazla kontrole sahip.

Etiketler