E-ticaret Siteleri İçin E- Posta Listelerini Dinamik Tutmanın Yolları

Bu yazı Related Digital‘in katkıları ile yayınlanmıştır.

Yapılan bütün araştırmalar, eldeki bütün veriler e-ticaret siteleri için en verimli (fayda/fiyat açısından) dijital pazarlama yönteminin e-posta pazarlama olduğunu ortaya koyuyor. Maalesef pek çok e-ticaret sitesi e-posta pazarlamayı ya kullanmıyor ya da verimli kullanmayı başaramıyor. Başarısız ya da verimsiz olunmasının en önemli nedenlerinden biri de izinli bir e-posta listesinin yeterince dinamik tutulamamasıdır.

E-posta listenizdeki aboneler ne kadar aktif ve etkileşime açık olursa, e-posta pazarlama ölçümlerinizdeki ibreyi o kadar yukarıda görürsünüz. Abonelerinizin markanız tarafından bilgi almaya istekli olması ve bu bilgilerin onlar için fayda ve çözüm sağlayan bir değerde olması gerekir. Bazı aboneler e-postalarınızı sabırsızlıkla beklerler; kampanyalarınızı görmekten, önerilerinize uymaktan ve bağlantı linklerinize tıklamaktan ciddi anlamda keyif alabilirler. Ancak siz de takdir edersiniz ki, e-posta listeleri sadece ideal abonelerden ibaret değildir, aynı zamanda her listede e-postalarınızla etkileşime girmeyen ve en ufak bir etkileşimde bulunmayan pasif aboneler de fazlasıyla bulunur. Hadi gelin, pasif aboneleri e-posta listenizden nasıl uzak tutabileceğinize göz gezdirelim.

Abonelik Formları E-posta Veri tabanının Kalitesini Nasıl Etkiler?

Bunu anlamak için abonelik formlarının ne olduğunu bilmeniz gerekir.

Tekli Opt In (SOI) onay sürecinde e-posta adresi kullanmanızı gerektirmeyen kayıt biçimidir. Kullanıcı web sitesinde bulunan kayıt formunu doldurduğunda e-posta adresi otomatik olarak kurumun e-posta listesinde belirir. Bu tip formlar kullanıcı için daha hızlı ve daha kullanışlıdır, fakat e-posta listesi sahibi için iyi bir imaj çizdikleri söylenemez. Listenizde otomatik olarak beliren e-posta adresinin yanlış ya da geçersiz bir adres olma olasılığı çok yüksektir.

Double Opt In (DOI) onay sürecinde e-posta adresi kullanmanızı gerektiren kayıt biçimidir. Kullanıcı web sitesinde bulunan kayıt formuna e-posta adresini yazar, daha sonra e-posta adresine gönderilen onay e-postasındaki bağlantıları takip ederek kayıt işlemini tamamlar. Bu kayıt biçimi daha uzun zaman alır fakat artık var olmayan e-posta adreslerini e-posta listenizden uzak tutar.

Ne zaman harekete geçeceğinize karar verin.

E-posta listenizi geliştirme sürecine başlamadan önce aktif ve pasif abonelerinizi belirlemeniz gerekir. Bir aboneyi ne kadar süre sonra pasif kullanıcı kategorisine koyacağınıza karar vermelisiniz. Bu süre tamamen kurumunuza ve kullanıcılarının yaşam döngülerine bağlıdır. Pasif geçirilen ortalama 3-6 aydan sonra kullanıcılarınıza rahatlıkla şunları gönderebilirsiniz:

  • Bir kayıt yenileme e-postası
  • Bir yeniden aktifleştirme e-postası

Kayıt Yenileme E-Postası

Pasif bir şekilde geçirilen 6 aydan sonra, abonenizden bülteninizle hala ilgileniyor olduğunu onaylamasını isteyebilirsiniz. Bu şekilde bülteninizle ilgilenmeyen ve pasif aboneleri belirleyebilirsiniz. Bu tip aboneleri kaybetmekten korkmayın. İçeriğinizle ilgilenmeyen birine neden e-posta gönderesiniz ki? Buna ek olarak:

  • Spam kutusuna giden e-posta bültenleri sayısını minimuma indirin.
  • E-posta veritabanınızı yenileyin.
  • Pasif abonelerinizin liste dışı bırakın çünkü pasif aboneler için e-posta gönderimi yapmak size fayda getirmez.

Yeniden Aktifleştirme E-postası

Kayıt yenilemeden sonra abonelerinize yeniden aktifleştirme fırsatı sunabilirsiniz. Aboneleriniz aboneliklerine devam etmelerine rağmen e-postalarınızı okumuyorsa bunun bir sebebi vardır. Yeniden aktifleştirme fırsatı sunmanın amacı abonelerin üzerinde bir etki yaratmak, dikkatlerini çekmek ve meraklarını canlandırmayı sağlayarak abonelikten çıkmalarına engel olmaktır. Yeniden aktifleştirme e-postası pasif aboneleri tekrar aktif abonelere çevirmeniz için büyük bir fırsattır. İşte bunun nasıl yapacağınız konusunda birkaç ipucu.

Konu Başlığı

E-postanız abonenizin posta kutusunda belirdiği andan itibaren dikkati üzerine çekmelidir. Konu başlığı özgün ve ilgi çekici olmalıdır. İlk adımdan itibaren, bu aksiyonlardan biriyle ilişkilendirilmelidir: “kal”, “geri gel”, “gitme”.

İçerik

Pasif kullanıcılara, özel indirim teklifleri gibi ek fırsatlar gönderin. Bu ek fırsat bir indirim teklifi de, pasif kullanıcıyı aktif olması için tetikleyecek bir hediye de olabilir.  

İçeriğinize bir anket ekleyin. Anket e-postasında kullanıcılarınıza ne tarz e-postalar almayı tercih ettiklerini sorabilirsiniz. Aldığınız cevaplar e-postalarınızın yönünü belirlerken yardımcı olur. Bu yöntem aynı zamanda abonelerinizi ilgi alanlarına göre segmentlere ayırırken belirleyici bir rol oynar ve abonelerinize uygun bültenleri gönderdiğinizden emin olmanızı sağlar. Bazı kullanıcılar e-postalarında görseller ve videoların bulunmasını tercih ederken bazıları sadece metinleri görmek isterler. Abonelerinizin tercihlerinizi öğrenerek etkileşimlerini attırabilirsiniz.

Bülteninizin yararlı özelliklerini listeleyin. Abonelerinizi geri dönmeleri için ikna etmeye çalışırken, e-postalarınızda onlar için sunduğunuz yararlı bilgilerin bir listesini çıkartın.

Bülteninizin neden takip etmeye değer olduğunu onlara söyleyin. Örneğin:

  1. Pazartesi günleri bir indirim fırsatı var.
  2. Her Salı eğitici bir webinar var.
  3. Her ayın ilk Çarşambası yeni ürünlerin ilk tanıtım videoları yayınlanır.
  4. Çarşamba günleri yarışmalar düzenlenir.
  5. Yalnızca Cuma günleri belirli aboneler için özel teklifler sunulur.

Alıcılarınızın aktif olmasını sağlamak için üzerinde durmanız gereken diğer etkenler neler?

E-posta gönderme sıklığını ayarlayın. Kullanıcıların ne sıklıkta e-posta almak istediklerini belirlemelerine izin verin ve belirledikleri tarihler dışında e-posta göndermeyin. Bu e-postalarınızın görüntülenme oranını arttırır.

Abonelik iptali butonunuz görünür bir yerlerde olsun. Her e-postanızda kullanıcınıza aboneliğini iptal etme şansı tanımalısınız. Bir kullanıcı bülteninizi takip etmeyi bırakmak istiyorsa bunu yapmasına izin verin. Yeni aktif kullanıcılar bulmak artık içeriğinizle ilgilenmeyen pasif abonelere sahip olmaktan çok daha iyidir.

Abone veritabanınızı çevrimdışı metotlar kullarak güncelleyin. E-posta listenizi devamlı olarak yeni ve aktif abonelerle güncellemeniz gerekir. Örneğin müşteri danışmanlarınız aracılığıyla kullanıcılarınıza güncel haberlerle, tekliflerle ya etkinlik duyurularıyla ilgilenip ilgilenmediklerini sorabilir, bu mini anketten sonra onları listenize kayıt edebilirsiniz. İletişim bilgileri karşılığında onlara bir indirim kuponu verebilir ya da bir defaya mahsus indirim fırsatı sunabilirsiniz.

İlginizi çekecek içerik: Girişimciler E-Posta Pazarlamasında Nasıl Bir İmaj Yaratmalı?

Etiketler