Güçlü Mobil Büyüme Sayesinde Şükran Günü Çevrimiçi Perakende Satışları Yaklaşık 3 Milyar Dolara Ulaştı

Birçok perakendecinin Kara Cuma fırsatlarını erken sunmasıyla ve tüketicilerin telefonlarıyla rahat bir şekilde alışveriş yapmasıyla Amerika’daki çevrimiçi alışverişçiler Şükran Günü’nde 2016 tatilleri toplamına kıyasla %18’lik bir artış ile 2.9 milyar dolar harcadı.

ABD’nin en büyük 100 web perakendecisinin çevrimiçi işlemlerinin %80’ini izleyen Adobe Analytics’in tahminlerine göre, Şükran Günü e-ticaret web sitelerine ve uygulamalarına yapılan ziyaretlerin %46’sını ve satışların %29’unu mobil telefon kullanıcıları gerçekleştirdi. Son Şükran Günü, çevrimiçi perakende gelirinin %27’si mobil telefonlarında yapılan işlemlere atfedildi.

Akıllı telefonlardaki ticaret, dönüşüm oranları (satın alma gerçekleştiren web sitesi ziyaretçileri yüzdesi) tabletler veya normal bilgisayarlar yoluyla alışveriş yapmanın çok daha altında kalmaya devam etse bile, genel çevrimiçi satışların bir payı olarak ilerlemeye devam ediyor.

Tablet ve masaüstüden gelen alışveriş sitesi ziyaretçisinin yaklaşık %4’üne kıyasla; akıllı telefondan gelen alışveriş sitesi ziyaretçisinin sadece %1.8’i Şükran Günü’nde bir şeyler satın aldı.

Dönüşüm oranının düşük olması muhtemelen birçok insanın bir şeyler satın almak için değil sadece mağazaların konumlarına veya çalışma saatlerine bakmak için telefonlarında perakende sitelerini ziyaret etmesiyle alakalı.

Aynı zamanda bazı mobil alışveriş siteleri, ödeme ve nakliye bilgilerini girmeyi küçük ekranlarda zorlu bir görev haline getirmeye devam ediyor.

Sonuç olarak, mobil satın alımlarını tamamlamayı kolaylaştıran alışveriş uygulamaları mobil ticaret büyüdükçe pay kazanmaya devam ediyor.

Etiketler