Dikkat Çekici Dijital Bir Girişim: WebInStats

Bugün, Dikkat Çekici Dijital Girişimler başlıklı yazı dizimizde WebInStats kurucusu Özgür Hangişi ile birlikteyiz.

Özgür merhaba, öncelikle okuycularımıza kısaca kendinle ve WebInStats ile ilgili bilgi verebilir misin? Müşterilerinize ne gibi hizmetler sunuyorsunuz.

Merhaba Ozan. İş hayatına 2000 yılında başladım. Çeşitli firmalarda yazılım,veri ambarı, web analitiği, proje yönetimi gibi konularda yöneticilik yaptım. WebInStats’ı kurmadan önce GittiGidiyor.com’da teknoloji departmanında çeşitli görevlerde uzun seneler çalıştım.

Firmamızı 2015 yılında kurduk. İlk olarak 2015 kasım ayında Onsite Marketing ve Personalization ürünümüz olan Dynamic Content’i geliştirdik. Daha sonra WIS WebPush ve WIS Form isimli ürünlerimizi portföyümüze ekledik. Dynamic Content ürünümüz dakikalar içinde dilediğiniz kampanyayı yayına almanızı ve kampanyanın detaylı raporlamalarını görmenizi sağlayan bir ürün. Ayrıca GeoIP, Hava Durumu, kullanıcının ziyaret davranışlarına göre birçok kampanya üretebiliyorsunuz. Basit bir örnek vermek gerekirse Ankara’dan sitenizi ilk kez ziyaret eden kullanıcılara hava sıcaklığı 0 derecenin altında ise kar lastiği ürününü, hava sıcaklığı 20 derecenin üstünde ise klima ürünü tanıtabiliyorsunuz ve bunu 30 saniye gibi kısa bir sürede yapıp yayına alabiliyorsunuz. Ya da belirli davranışları uygulayan kullanıcılarınıza özel kupon kodları vererek satışların artırılmasını sağlayabiliyorsunuz ve A/B testleri ile değişik görseller ve metinler göstererek hangi iletişimin daha etkili olduğunu gerçek zamanlı olarak görebiliyorsunuz.

Diğer bir ürünümüz ise WIS WebPush. Şu anda piyasada bir çok WebPush gönderimi yapabileceğiniz ürün var ancak bizi diğer firmalardan ayıran en büyük özelliklerimiz bu ürünün Dynamic Content ile tamamen entegre çalışması ve geniş raporlama olanağı sunması. Örneğin belirli segmentlerdeki kullanıcılara WebPush gönderimi yaparak sitenize geldiklerinde kullanıcılarınıza indirim kuponu tanımlayabiliyorsunuz ve farklı WebPush mesajları ya da farklı indirimler vererek her bir kampanyanın detaylı raporlarını gerçek zamanlı olarak görebiliyorsunuz. Dilerseniz Dynamic Content ile oluşturduğunuz bir kampanyayı gören ya da tıklayan kullanıcılara belirli bir süre sonra WebPush gönderimi yaparak hatırlatma da yapabiliyorsunuz.

Son ürünümüz ise WIS Form. WIS Form ürünümüz tamamen responsive çalışan bir anket oluşturma ürünü. Tabi sadece anket değil her türlü bilgi formunu saniyeler içinde tasarlayarak kullanıcı davranışlarına göre gösterimini sağlayabiliyorsunuz. Basit bir örnek vermek gerekirse; Cep telefonu kategorisinde belirli sayıda ürün gezmiş kullanıcılara cep telefonu ile ilgili anket gösterimi yapabiliyorsunuz ve kurallar oluşturarak kullanıcının verdiği cevaplara göre anketi farklılaştırabiliyorsunuz.

Bu proje nereden doğdu Özgür? 

Özgür Hangişi

Online dünyada özellikle pazarlama tarafında hayatın ne kadar dinamik olduğunu bilirsiniz. Ciro hedeflerin tutturulması, dönüşümün artırılması, trafiğin artırılması gibi konularda iddialı hedefler var. Ancak rekabetin de artması nedeniyle firmalar çok hızlı hareket etmek ve sonuçlara göre çok hızlı aksiyon almak zorundalar. Tabi zaten yoğun olan bir teknik ekiple sürekli olarak kampanya yapabilmek ve site üzerinde pazarlama faaliyetlerini yürütebilmek oldukça zor. Genellikle pazarlama ekipleri aynı gün içinde kampanyalarını yayına almak ve sonuçlarını hemen görmek istiyor ancak teknik zorluklardan ve var olan iş yoğunluğundan dolayı kampanyalar bazen günler hatta haftalar alabiliyor. Bu da firmaların ciro, kullanıcı ve trafik kaybetmesine neden oluyor. Ayrıca bu durum pazarlama departmanlarının hedeflerini gerçekleştirememesine ve departmanlar arası bazı problemlere neden olabiliyor.

Bu probleme çözüm geliştirmek amacıyla 2015 yılında WebInStats’ı kurduk ve 2015 Kasım ayında ilk ürünümüz olan Dynamic Content’i hazırladık. Daha sonra WIS WebPush ve WIS Form ürünlerimizle hizmet verdiğimiz alanları artırdık. Şu anda, zaten yoğun çalışan teknik ekipleri rahatsız etmeden müşterilerimizin hedeflerini gerçekleştirmesine ve kampanyalarını yayınlamasına yardımcı oluyoruz.

Şu an hangi markalarla çalışıyorsunuz? DigitalTalks’a da hizmetlerinizi sunduğunuz için ayrıca teşekkür ederim 🙂

Şu anda GittiGidiyor, Milliyet Emlak, DigitalTalks, 10marifet.org gibi farklı sektörlerde müşterilerimiz mevcut. Ayrıca pek yakında değişik sektörlerdeki büyük markaları da portföyümüze ekliyor olacağız. Ürünümüzün kurulum ve kullanımının oldukça basit olması, müşterilerimizin sitesine ekstra bir yük getirmiyor olması müşterilerimiz açısından büyük rahatlık oluşturuyor. Teknik bilgiye ihtiyaç duymadan müşterilerimiz de kendi kampanya fikirlerini hayata geçirebiliyor ve sonuçlarını gerçek zamanlı olarak görebiliyor.

Yurt dışı açılım planlarınız var mı? Rekabeti nasıl görüyorsun? 

Şu anda ürünümüzde Türkçe, İngilizce, Rusça, Almanca ve İspanyolca seçenekleri mevcut. Yurtdışında ürünümüzü kullanan bazı müşterilerimiz var ancak yurtdışına ağırlık verme konusunda biraz daha planlı gitmek istiyoruz. 2017 üçüncü çeyrekte bu konuya daha da ağırlık vereceğiz.

Rekabet konusunda birlikte çalışılacak firmayı seçerken müşterilerimizin dikkat etmesi gereken bazı özellikler var. Bunlara örnek olarak kullanılan ürünün rahatlığı, ürünün sitenize ne kadar yük getirdiği, raporlama kabiliyetleri, diğer ürünlerle (Örneğin Analytics ürünleri) olan entegrasyonları, kampanya kabiliyetleri, kampanya yayına alım hızı ve hizmet hızı gibi konuları verebiliriz. Bu bağlamda rakiplerimizi incelediğimizde sektörde fark yaratan bir konumda olduğumuzun farkındayız. Biz müşteri memnuniyetini her zaman ilk sıraya koyuyoruz. Hedefimiz en fazla müşteriye sahip olmak değil hizmetlerimizden memnun müşteriler yaratarak kontrollü bir büyüme sağlamak. Müşterilerimiz hızlı, hatasız, ölçümlenebilir, fark yaratacak kampanyaları hızlıca hayata geçirmek istiyor ve biz kaliteli ürünlerimiz sayesinde bunları kolaylıkla yapabiliyoruz.

Şu an yatırımcı arayışınız yok diye biliyorum. Bu konuda neler söylemek istersin? 

Şu anda gayet iyi gidiyoruz. Bu nedenle yatırım arayışımız biraz daha geri planda. Tabi yatırım konusunda da tamamen kapalı değiliz. Firmamıza değer katacak ve daha da gelişmemizi sağlayacak bir teklif olursa her zaman değerlendirmeye açığız.

Mevcut hizmetlerinize ek olarak yeni planlarınız var mı?

Geçtiğimiz kasım ayında Dynamic Content ürünümüzün Android uygulamalar için olan versiyonunu yayına aldık. Şu anda ise iOS uygulamalar için olan versiyonumuzu önümüzdeki ay yayına alıyoruz. Bu sayede bir kampanyayı hem web üzerinde hem de mobil uygulamalarınız üzerinde ekstra iş yükü olmadan saniyeler içinde yayına almak mümkün. Ayrıca ileride öneri sistemleri ile ürün portföyümüzü daha da zenginleştirmek ve müşterilerimize bu alanda da farklılıklar sunmak istiyoruz.

Özgür verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Başka eklemek istediğin bir nokta var mı?

Ben teşekkür ederim Ozan. Ürünlerimizi kullanan bir müşterimiz olarak umarım sizler de ürünlerimizden memnunsunuzdur 🙂

Hayatımızı çok kolaylaştırdığını söyleyebilirim. Keyifli sohbet için teşekür ederim Özgür. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Umarım seni ilerleyen aylarda bir etkinliğimiza ağırlama şansımız olur.

Etiketler