Google’ın Yeni Görsel Aracı Verilerinizi Kullanarak GIF’ler Oluşturuyor

2015 yılından beri Google News Lab (Google Haberler Laboratuvarı) Google’ın devasa arama verisi hazinesini basın odalarına erişilebilir hale getirmek üzere çalışıyor – mesela veri görselleştirme hikayeleri serileri ya da arama yılı özeti gibi. Geçtiğimiz günlerde ise bu ekip gazetecilere ve diğer herkese arama verilerini kendilerinin birleştirebileceği yeni aracını tanıttı; hem de canlı GIF’ler halinde.

Data GIF Maker (Veri GIF Yaratıcısı) olarak adlandırılan aracın kullanımı ise inanılmaz derecede kolay. Öncelikle Google Trends’in Keşfet aracını kullanarak Google’ın arama verisine ulaşıyorsunuz ve iki konunun belirli bir zaman dilimi içerisindeki trendlerini inceleyerek arama verilerini birbirleri ile karşılaştırıyorsunuz. Araç sonrasında her iki konu için ortalama bir aranma sayısı oluşturuyor. Bu bilgiyi GIF Maker’a taşıyıp arama konularını, değerleri ve GIF’iniz için açıklayıcı bir başlık giriyorsunuz. GIF’i görmek için Lauch GIF (GIF’i aç), kaydetmek için de Download GIF (GIF’i indir) butonlarına tıklamanız yeterli.

Araç aşağı yukarı şu şekilde görünecek:


GIF ise şöyle olacak:


Tabii ki araç arama verileri ile sınırlı değil. İster anket rakamları, ister çalışan geri bildirimleri, ister kişisel giderler olsun dilediğiniz her çeşit veri parçası için bir GIF oluşturma imkanına sahipsiniz. Araç herhangi ekstra bir yetkinlik gerektirmeden inanılmaz derecede basit bir veri görseli oluşturma imkanı tanıyor.

Bununla birlikte bu araç veri gazeteciliğinde hali hazırda var olan önemli bir kırılma noktasına da parmak basmış oluyor. Google News Lab’in veri editörü Simon Rogers, gün geçtikçe daha fazla kişinin haberleri mobil cihazları üzerinden tükettiği gerçeğine dayanarak veri gazeteciliğinin de buna uyum sağlaması gerektiğini belirtiyor. Bu da veri görselleştirmenin her daim karmaşık ya da etkileşimli olması gerekmediği anlamına geliyor. Bu görsellerin her şeyden öte küçük bir telefon ekranında güzel görünüyor olması ve tek bir bakışta anlaşılabilir olması gerekiyor; özellikle de hareket halindeyken haberleri hızlıca tüketmek isteyen insanlar için. Tabii ki veri gruplarının derinine inen interaktif görsellerin de yeri ve zamanı var; ancak çabuk, net ve kısa grafiklerin de yerine göre kullanılıyor olması çok önemli.

Bu veri GIF’leri oldukça akıllı ve etkileşimli bir veri gazeteciliği örneği ve hali hazırda haber odalarının kullanımına açıldı bile. Aracın dileyen herkes tarafından kullanılabiliyor olması da işin güzel bir bonusu.

Etiketler