WeChat, Global Markalara Ulaşmak İçin Avrupa’ya Açılıyor

Çin’in en popüler sosyal medya ve mesajlaşma hizmeti WeChat, ödeme tekliflerini geliştirmek ve yeni reklamverenler kazanmak için Avrupa’da ve ABD’de güç kazanmak istiyor.

Tencent Holdings Ltd.’nin sahibi olduğu WeChat, İtalya’daki ofisine ek olarak İngiltere ve başka bir Avrupa ülkesinde ofis açmayı planlıyor. San Francisco’da bir ofisi bulunan Tencent de ABD’deki WeChat takımını büyütmeyi ve ödeme sağlayıcılar ile reklamverenleri hedeflemek istiyor.

Tencent Avrupa direktörü Andrea Ghizzoni, “Avrupalı markalara hizmet etmek için bir adım daha atmamız gerekiyor.” dedi.

Ödeme ve marka sayfaları da içeren WeChat’in memleketi Çin’de 889 milyon kullanıcısı var, ancak memleketinin dışındaki kullanımı da bir o kadar düşük.

Bu WeChat’in Batılı kullanıcıları kazanma çabalarında bir ilk değil. 2013 yılında uygulama, futbol yıldızı Lionel Messi ile anlaşarak Çin dışında yüksek profilli bir kampanya yürüttü. Ghizzoni, “Çok fazla yükleme oldu. Ancak bağlı kalanların sayısı daha azdı.” diyor.

WeChat şimdilerde daha çok B2B’ye yoğunlaşarak Batılı markaları WeChat platformunda ürünlerini satmaya teşvik ediyor. Hizmet İngiltere ve İtalya’da yüksek değer taşıyan markaların tanıtımı üzerine yoğunlaşıyor. Burberry ve Chanel, WeChat’in platformundaki üst düzey müşterilerden birkaçı.

Avrupa’daki odak ilk etapta moda ve lüks ürünler olurken zaman içerisinde daha geniş perakende ürünlerine ve seyahate de kayacak. WeChat, Avrupa’daki büyümesinin daha fazla yüksek profilli markayı platformuna getireceğini umuyor.

Goldman Sachs, 2025 yılına kadar toplamda 220 milyon Çin’li turistin denizleraşırı seyahat yapacağını öngörüyor. Bu rakam 2015 yılında 120 milyondu.

Tencent ödeme konusunda da büyümeye devam ediyor. Aralık ayı verilerine göre şirketin günlük işlem ortalaması 600 milyon $’ı bulmuş durumda. Çin tüketiciler bu hizmeti yemek siparişinden taksi çağırmaya kadar neredeyse her şeyde kullanıyor.

Öte yandan WeChat her ne kadar chat temelli ödeme sistemleri sunan sağlayıcıların başını çekiyor olsa da global rakipleri de rekabeti kızıştırmaya devam ediyor.

WhatsApp’ın sahibi Facebook, ödeme hizmetlerini mesajlaşma uygulamaları içinde genişletmeye devam ederken Alibaba Grubu’nun finans ortaklığı da Alipay’in şansını Avrupa’da zorlamayı bırakmıyor.

Ghizzoni, “Avrupada farklı ödeme sistemleri kurumları ile irtibat halindeyiz.” diyor.

Bununla birlikte Ghizzoni, İngiltere’nin üst düzey ödeme sistemleri sektörünü bu ülkenin pazarına giriş için önemli bir faktör olarak belirlemiş. WeChat şu an için İngiltere’de Digital Retex isimli medya ajansı ile çalışıyor. Ajans, şirkete Mayfair’deki ilk ofisini kurma konusunda yardımcı oluyor. Mesajlaşma uygulaması aynı zamanda önümüzdeki yıl içerisinde IT’den operasyon süreçlerine kadar pek çok farklı departmana yeni eleman almayı planlıyor.

Etiketler