Supr Daily, Hindistan’da Süt Teslimatını Dijital Hale Getiriyor

Startup dünyasında ürünün kullanıcıyı kitleyebilmesi çok önemli. Uygulamanızda, hizmetinizde veya ürününüzde kullanıcıların sürekli geri gelmeleri için mutlaka kilit bir element veya kanca olmalı. Pekiyi bu kancayı günlük süt teslimatına dayandıran bir startupa ne dersiniz?

Supr Daily tam olarak bu startup. Şu an için CEO Puneet Kumar’ın Mumbai temelli startupın nasıl çalıştığını daha detaylı anlattığı Y Combinator’ın en güncel programında yer alıyor.

Kumar’a göre asıl amaç, Hindistan’ın var olan süt teslimat sistemini dijitalize etmek. Sistem tamamen gelişigüzel düzenlenmiş olmakla kalmıyor, aynı zamanda ciddi kalite sorunları da içeriyor. Gelen hükümet raporlarına göre sütün yüzde 68’i “kusurlu”. Genellikle teslimat görevlileri – ki bu görevliler teslimat işini çoğu zaman tam zamanlı işlerinin yanında ekstra gelir için yapıyor – daha fazla torba, dolayısıyla da daha fazla gelir elde etmek için sütü sulandırıyorlar. Renk değişikliğini maskelemek ve sütün saf görünmesini sağlamak için çoğunlukla süte deterjan, sudkostik, glikoz veya beyaz boya gibi katkı maddeleri ekliyorlar.

Teslim edilen sütün saflığını kontrol etmek için özel testler var, ancak Kumar ve takımı bunun yerine daha proaktif olmaya inanıyor. Kumar’ın iş modeli, müşterilere hiçbir katkı maddesi olmayan sütü doğrudan çiftliklerden getirme üzerine kurulu.

Bu, müşteriler için tabi ki birincil ve en önemli fayda, ancak mobil uygulamalar ve WhatsApp hesapları üzerinden sipariş alan hizmetin kendisi de iletişime oldukça açık ve organize bir sistem içerisinde işliyor.

Kumar, “Bu pazarda hiçbir yazılım yok. Bu da siparişlerini değiştirmek için tüketicileri sütçüleri telefonla aramaya zorluyor.” diyor.

Bununla birlikte hizmet aynı zamanda ekmek, yağ, yumurta ve hindistan cevizi sütü gibi günlük ürünler de sunarak ev hanelerini düzenli olarak markete gitme alışkanlığından kurtarıyor.

Supr Daily an itibarıyla Mumbai’de toplamda 15 mahallede faaliyet gösteriyor ve geçtiğimiz yıl içerisinde 500.000’i aşkın teslimat gerçekleştirdi. Süt şu an için gelirinin yüzde 90’ını oluşturuyor, ve Kumar müşterilerinin yüzde 90’ının tekrar eden müşteri olduğunu belirtiyor.

Daha uygun ve daha sağlıklı olması itibarıyla bu hizmetin yüklü bir bedelinin olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak Kumar, Supr Daily’nin standart teslimat ücreti olan o.o5 dolarlık teslimat ücretini teslimat başına 0.03-0.04 dolara düşürdüğünü belirtiyor. Bunun sebebi ise güzergahlarını planlayabiliyor olması, doğrudan süt çiftlikleriyle çalışabilmesi ve genel olarak süreci çok daha verimli bir şekilde yürütebilmesi.

“Bazen maliyetlerimiz daha düşük oluyor; ama hiçbir zaman daha yüksek olmuyor. Bazı durumlarda insanlar yüzde 30-40 oranında tasarruf yapmış oluyor.”

Şirket şu an için Mumbai’nin yüzde 15’ine hizmet sağlıyor. Kumar, 2017 yılının sonuna kadar mahalleden mahalleye yayılarak şehrin tamamına hizmet vermeyi umuyor. Bunun akabinde ise ekonomik model kendini kanıtladığında Supr Daily rotasını Hindistan’ın diğer şehirlerine çevirecek.

Etiketler