Snapchat, Kendi Reklamlarının TV’ninkilerden Daha İyi Olduğunu Düşünüyor

Snap S-1 belgesine göre Snapchat, kendisinin televizyondan daha iyi, diğer dijital video rakiplerinden çok daha iyi reklamlara sahip olduğunu düşünüyor.

Belgede Snap; mobil uygulaması için nasıl “yaratıcı, dikkat çekici ve eğlenceli” bir reklam formatı yaratıldığının hikayesini anlatıyor.

Öncelikle Snap dijital video rakiplerine baktı ve var olan video reklam seçeneklerinin hiç de iyi olmadığına karar verdi. Şirketin tarifi şu şekilde:

“O zamanların dijital video reklamcılığının en popüler formlarından ikisi, yayın öncesi yatay video reklamları ve yayın içi yatay video reklamlarıydı. Kullanıcının izlemek istediği içerikten hemen önce oynatılan yayın öncesi reklamlar, kullanıcılara bir reklam tarafından engellendikleri hissi veriyordu ve kullanıcıları izlemeyi seçtikleri içeriğe ulaşmak için beklemek zorunda bırakıyordu. Yayın içi reklamlar ise daha az engelleyiciydi fakat tam ekran değillerdi ve kullanıcılar sıklıkla reklamları sağa kaydırıp geçiyordu – bir web sitesindeki banner reklamı gibi. ”

Anlaşıldığı üzere Snap’e göre bu iki form da yetersizdi. Ancak şirket, “özelikle komik, yaratıcı ve eğlendirici oldukları zaman reklamın deneyimin bir parçası olduğu için” kullanıcıların en çok keyif aldığı TV reklamlarında ışık gördü.

TV, fakat gençler için

Snap’e göre, Snapchat’i seven demografik aynı zamanda daha az televizyon izleyen demografik. Dolayısıyla eğer şirket TV reklamlarını mobil cihazlara uyarlayabilirse büyük bir başarı yakalayabilir.

“Televizyon reklamlarının eğlenceliliğini ve yaratıcılığını nasıl yakalayacağımızı öğrenmek istedik”

Ancak Snap, TV reklamlarında birkaç değişiklik yaptı. Öncelikle reklamlar, telefonu dikey tuttuğunuzda izleyebileceğiniz dikey video biçimindeydi. İkinci olarak, kullanıcıya izleyip izlememe şansı veren geçilebilir şekildeydiler. (Adil olmak gerekirse; TrueView reklam formatıyla YouTube, geçilebilir çevrimiçi video reklamlarını seneler önce yapmıştı.)

TV gibi Snapchat’te de reklamlar sadece kullanıcılar bir dizi sesli video izlemek istediklerinde gösteriliyordu. Reklamlar videoların arasında ortaya çıkıyordu ve Snapchat’de olmadığınızda onları geçebiliyordunuz.

Snap, bu formüle sahip olan reklam ürününü “televizyon kadar iyi” şeklinde duyurdu.

Yukarı ve Yukarı

Ancak Snap “akıllı telefonların ve Snapchat’in bazı benzersiz özellikleri kullanarak” kendi reklamlarını TV reklamlarından daha iyi yapmak istedi.

S-1’de Snap, kendi reklamlarını TV deneyiminden daha iyi bir hale getirdiğini düşündüğü iki başlıca yolu inceledi.

  • Yukarı kaydırma. “Örneğin yeni bir ürün hakkında Snap görüntüleyen bir kullanıcı, hemen o an ve Snapchat uygulamasını terk etmeden, reklamı yukarı kaydırarak web sitesinden ürünü alabilir.”
  • Hedef belirleme. Snap, kullanıcıya en uygun olan reklamı sunmak için içeriği göz önünde tutar.

Snap’in, Snapchat video reklamlarının neden sadece diğer mobil rakiplerden daha iyi olmayıp aynı zamanda TV reklamlarından da daha iyi olduğu hakkındaki tezi bunları içermekte.

TV reklam bütçeleri

Snap’in S-1’de TV reklamlarıyla kendi reklamlarını karşılaştırmasının iyi bir nedeni var.

eMarketer’a göre, TV reklam bütçeleri akıllı telefonunuzdaki video tüketimini takip etmekte yavaş kaldı ve tek başına ABD’de TV reklam harcamalarının 70 milyar doları aştığı büyük bir para havuzu var.

Snap, bu TV reklam dolarlarının toplanmaya hazır olduğunu düşünüyor.

Snap, “Dünya çapında reklam harcamalarının 2016’da 652 milyar dolardan 2020’de 767 milyar dolara çıkması bekleniyor,” dedi. “En hızlı gelişen alan, 2016’da 66 milyar dolardan 2020’da 196 milyar dolara çıkarak 3 katı kadar büyümesi beklenen mobil reklamcılık. Bu büyümeyi yönlendiren başlıca faktörlerden birinin insanların dikkatlerini televizyonlarından mobil telefonlarına kaydırması olduğuna inanıyoruz.”

Eğer reklam bütçeleri TV’den uzaklaşıp mobil telefonlara yönlenirse, yeni dolarlar eski usul TV gibi bir şeye doğru çekilmiş olacak.

Reklam verenler henüz bu Snap pazarına girmiyor – Snap hala video reklam işini geliştirmenin ilk aşamalarında fakat buna rağmen şirketin geliri 2016’da 400 milyon dolardı.

Kesinlikle Snap bu bütçelere doğru yönelen tek teknoloji şirketi değil. Facebook’un son üç aylık değerlendirmesi, video ürünlerinin nasıl iyileşme yolunda olduğu konusuna odaklıydı.

TV reklam verenlerinin; Snap, Facebook, YouTube’a veya onları bu dönemin mobil cihaz dönemi olduğuna ikna etmeye çalışan herhangi birine karşı tutumunu zamanla göreceğiz.

Etiketler