Letgo 175 Milyon Dolarlık Yatırım Alarak Craigslist ve OfferUp’a Kafa Tutmaya Başladı

Üstünden para kazanmasanız bile insanlara eşyalarını satmaları için yardımcı olmak iyi bir iş olabiliyor. Bunu Letgo’ya sormanız yeterli.

Kayda değer bir gelir kaynağı olmayan New York temelli startup, geçtiğimiz günlerde 175 milyon dolarlık bir yatırım aldığını duyurarak mobil pazaryerindeki diğer rakiplerine dişlerini göstermiş oldu. Kurucu ortaklardan Alec Oxenford, şirketinin yeni değerini belirtmekten kaçındı ve “önemli bir rakam” olduğunu söylemekle yetindi.

“Ekim 2015 tarihinde agresif pazarlama ile başladık. O zamanlar çok az kişi Letgo’dan haberdardı. Bugün 45 milyon yükleme sınırını geçtik ve an itibarıyla ilanlarımızın üçte biri satılmış durumda.”

Neredeyse herkesin bir akıllı telefonu olduğu bir dünyada Letgo gibi firmalar kullanıcılar diledikleri her şeyi satma fırsatı sunuyor – araba, kullanılmış televizyon, mücevher… Yapmaları gereken tek şey ürünün fotoğrafını çekmek ve pazaryerine yüklemek. Bunun sonucunda da mobil telefonlarda adeta bir Craigslist deneyimi oluşturmak için bir yarış başlamış oldu.

Bu yarışta Letgo ve OfferUp lider olarak ortaya çıktılar ve olabilecek en yüksek oranda satıcı ve alıcıyı çekebilmek için anlık gelirden feragat ettiler. Her iki pazaryeri de platform üzerinde gerçekleşen bir etkileşimden bir komisyon almıyor. OfferUp, geçtiğimiz Eylül ayında toplam 29 milyon yüklemeye ulaştığını belirtmişti. O zamanlar şirket aynı zamanda 2016 yılında toplamda 14 milyar dolarlık satış faaliyeti gerçekleştirme hedefine ulaşmayı hedefliyordu.

OfferUp CEO’su Nick Huzar, o zamanlar şunları söylemişti: “Bu açıkça çok büyük bir pazar ve bu pazar ile ilgilenen başkaları da var. OfferUp pazarın dominant oyuncularından. Şimdiye kadar rakiplerimizden herhangi bir baskı hissetmedik, aksine işletmemiz giderek büyümeye devam etti.”

Geçtiğimiz Mayıs ayında mobil pazaryeri Wallapop ile birleşen Letgo ise şimdilerde 45 milyon yükleme ile pazar lideri olduğunu öne sürüyor. Şirket aynı zamanda 2017’nin ilk 6 ayı içerisinde 23 milyar dolar değerinde etkileşim gerçekleştireceğini öne sürerek an itibarıyla aylık 20 milyon aktif kullanıcısı olduğunu vurguluyor. Eylül ayında 1.2 milyar dolarlık bir değere ulaşan ve 119 milyon dolar yatırım alan OfferUp ise aktif kullanıcı sayısını paylaşmaktan kaçındı.

Letgo başkta televizyon reklamları olmak üzere yürüttüğü pazarlama faaliyetlerinden avantaj elde ederek platforma pek çok yeni üyenin dahil olmasını sağladı. Oxenford, şirketin yeni tur yatırım miktarının büyük bir kısmının yine pazarlamaya gideceğini tahmin ediyor.

Naspers, Accel ve New Enterprise Associates gibi firmaların dahil olduğu son yatırım turu, Letgo’nun ömür boyu yatırımını toplamda 375 milyon dolara getiriyor.

Etiketler