Birchbox, Satışlarını Artırmak İçin Snapchat’i Kullanıyor

Birçok marka için Snapchat, reklam yapmak için iyi bir sosyal medya uygulaması değil. Ancak Birchbox, Snapchat’teki takipçilerini satın alan müşterilere çevirmeyi çok iyi başarıyor. Bunu ise çok basit bir yolla yapıyor: satış linkleri (vanity URL) ile.

Kara Cuma’da (Black Friday) ve Siber Pazartesi’nde (Cyber Monday) Birchbox Snapchat’e özel basit bir URL yarattı ve Kiehl’s’ın cilt bakım seti gibi ürünlerdeki indirimleri duyurmak için Snapchat’i kullandı. Böylece şirket, internet sitesinde normalden daha çok trafik oluştuğunu gözlemledi.

Birchbox’un sosyal medya direktörü Julia Casella, “Snapchat’in sitedeki trafiği direkt olarak etkileyip etkilemeyeceği konusunda hiçbir fikrimiz yoktu.” diyor. “Fakat şimdi, Snapchat’teki takipçilerimizin Snap’lerimizin ekran fotoğrafını çektiklerini ve Snap’te yazan URL’ye girdiklerini görmüş olduk.”

Casella, aynı prensiple çalışan Instagram hikayelerindense Snapchat hikayelerinin daha çok ilgi çektiğini gözlemlediklerini söylüyor. Bunun nedeninin ise Snapchat’te hesapların keşfedilmesinin daha zor olması yatıyor, çünkü Snapchat takipçileri kendi istekleriyle Birchbox’un hesabını ekliyorlar fakat Instagram’da bu tarz hesaplarla karşılaşılması çok daha kolay.

“İşte bu yüzden Snapchat takipçilerimiz koyduğumuz linke giriyor. Aynı zamanda bize proaktif olarak direkt mesaj da yolluyorlar.”

Birchbox bunların yanı sıra Instagram’a yeni gelen hikayelerdeki ‘daha fazlası’ özelliğini de geçtiğimiz Kara Cuma’da denedi. Bu özellik sayesinde Birchbox’un Instagram kullanıcıları, Snapchat’te daha uzun yollarla ulaştıkları bu linke Instagram’da belirli bir hikayede yalnızca aşağı kaydırarak da ulaşabiliyorlardı. Buna rağmen marka, Instagram’a oranla Snapchat’ten bu linke daha fazla giriş yapan kullanıcıları olduğunu gözlemledi.

“Instagram hikayelerine gelen bu yeni özelliğin kullanıcıları biraz böldüğünü düşünüyorum, çünkü kullanıcılar Instagram’da gezinirken durup bir anda alışveriş yapmak istemeyebiliyorlar.” diyor Casella.

Şu anda Birchbox, Snapchat sayesinde Instagram’a nispeten daha çok müşteri ediniyor olsa da Casella bu durumun değişebileceğini söylüyor.

“Snapchat bizim için şu anda oldukça işe yarar durumda. Fakat Instagram artık alışverişle ilgili daha çok olanak sunuyor, bu yüzden ileride bir nevi e-ticaret sitesine dönüşme potansiyeline sahip.”

Etiketler