Çin’in en büyük alışveriş günü, diğer ismiyle ‘Bekârlar Günü’, 11 Kasım’da gerçekleşti. Yalnızca 24 saatte Alibaba’da 17,7 milyar dolar harcandı. Bu miktar o kadar fazla ki, insan somutlaştırmakta ve neredeyse hayal etmekte zorlanıyor. İşte bu konuda size yardımcı olabilecek birkaç ipucu:
- Çin’de gerçekleşen Bekârlar Günü’nde harcanan para miktarı, Hindistan’ın 9 aylık e-ticaret sitelerinde harcanandan daha çok idi. Hindistan’da 2016 yılında internetten 23,4 milyar dolarlık alışveriş yapıldı.
- Bu yılın Bekârlar Günü, Amerika’da 2015’te düzenlenen ‘Black Friday’ ve ‘Cyber Monday’ etkinliklerinin toplamından üç kat daha büyüktü.
- 2016’nın Bekârlar Günü, Çin’in bu yıllık tüm internet alışverişi harcamalarının yüzde 2’sini oluşturuyor. (Toplamda ulaşılması beklenen miktar 911 milyar dolar, 2017 yılında bir trilyonu bulacağı tahmin ediliyor)
- Bir günlük alışverişe harcanan bu kadar para, Afganistan’ın bu yıllık beklenen gayri safi yurt içi hasılasına denk gelirken; Kongo Cumhuriyeti’ninkinin iki katına eşit.